Een half jaar na het vorige interview met Rijnstreek Business kijkt directeur Harold de Jong van De Jong’s Autobedrijven tevreden terug op het bijna afgelopen jaar. Het aantal auto’s met het bordje ‘verkocht’ is verder toegenomen en in de werkplaats is het ook weer een stuk drukker. Een interview.
Hoe kijk je terug op 2015?
“Wij hebben stappen gemaakt en we zijn weer winstgevend, maar we zijn er nog niet. Wat je merkt is dat mensen de crisis zat zijn en weer op zoek gaan naar een andere auto, met name naar gunstig geprijsde auto’s, want de klant let meer dan ooit op zijn uitgaven. Citroën biedt een goede prijs, onder andere met de Cactus (een heel mooie auto in zijn prijsklasse), met de C4 Picasso (de beste in zijn segment) en met de bedrijfswagens, die we in allerlei groottes kunnen aanbieden.”
En hoe gaat het met het schadebedrijf?
“We zijn trots op het feit dat we dit jaar autoschadebedrijf van het jaar zijn geworden onder alle ASN-vestigingen in Nederland. Verder heeft ASN-autoschade-bedrijf Dijksman-De Jong een 25 meter lange spuitinrichting in gebruik genomen, waar we nu ook grote vrachtwagens, campers en industriële voorwerpen kunnen spuiten. Je merkt ook dat bedrijven hun bestelwagen en vrachtwagen weer laten opknappen. Daarnaast zijn we nu ook erkend schadehersteller voor alle Achmea-verzekeraars, waaronder Centraal Beheer, Avero, Interpolis en FBTO. Hierdoor kunnen we in 2016 ook voor deze klanten al het papierwerk uit handen nemen en de schade herstellen. Dus ook in deze vestiging zitten we niet stil.”
Wat krijgt de klant bij De Jong wat hij elders niet vindt?
“Auto’s zijn tegenwoordig allemaal even goed. Je moet je onderscheiden op service. En mensen moeten je iets gunnen. Het voordeel van een relatief klein familiebedrijf zoals het onze ten opzichte van grote autodealers is dat je dicht bij je klanten zit, met wie je persoonlijk contact hebt. Dat geldt ook voor mijzelf. Ik zit er dicht op en kan ter plekke met de klant onderhandelen over bijvoorbeeld de kosten van onderhoud of een schade, waarbij geldt dat we altijd de gulden middenweg zoeken. Het gaat bij ons niet om procedures en verkoopcijfers maar echt om de mens. Bij ons gaan de medewerkers niet voor eigen eer en glorie, maar iedereen wil een mooi bedrijf neerzetten. Er staat een echt team, waarvan de meesten al langere tijd bij ons werken.”
Wat verwacht je in 2016?
“We hebben de opgaande lijn te pakken. Die hopen we in 2016 door te trekken, mede doordat de regels voor de bijtelling eerlijker worden, waardoor mensen weer meer naar de auto zelf en de prestaties gaan kijken. We bestaan al meer dan vijftig jaar, het merendeel van die jaren als Citroën-dealer. De combinatie Citroën en De Jong is sterk en dat blijft zo.”
De Jong’s Autobedrijven
Koningin Julianalaan 1
2224 EW Katwijk
T 071 – 402 85 54
I www.dejongsautobedrijven.nl
E [email protected]
Email- TRANSACTION 1.3408484 BTC. GET >>> https://telegra.ph/Go-to-your-personal-cabinet-08-26?hs=dfeb4db4f10de5716db831cdd946640f&