Geen marketingstrategie, maar een mentaliteit

Het renoveren van een oud monumentaal gebouw vereist veel deskundigheid en vakmanschap. Horsman & Co heeft met de verbouwing van het Museum de Zwarte Tulp in Lisse bewezen dit als geen ander in huis te hebben.

Wie binnenstapt bij het museum kent het niet meer terug. De verbouwing heeft voorgoed afgerekend met het hokkerige karakter van het oorspronkelijke museum. Tussenwanden zijn verdwenen, plafonds verhoogd en weggewerkte ramen en deuren tevoorschijn gehaald. Verder zijn er twee nieuwe trappen geplaatst en een vide gecreëerd. Directeur-conservator Sabine Huls van de Zwarte Tulp zegt daarover: “Het is een plaatje geworden’’.

Geen vast plan
Met de verbouwing van een 19e -eeuws pand, dat ook nog eens uit verschillende en tegen elkaar aan gebouwde panden is ontstaan, kun je van tevoren niet een vast plan maken. In verband met de verschillende bouwwijzen, onbekende constructies en een vast budget heeft de opdrachtgever besloten om het werk met Horsman & Co in bouwteam uit te voeren. Horsman & Co werd zodoende al in een vroeg stadium bij het project betrokken.

Oude steunbalken zichtbaar
“Tijdens de werkzaamheden kwam Horsman & Co telkens weer met goede ideeën, waaronder het zichtbaar maken van de oude steunbalken en houten vloeren van de verdieping. Als het moeilijk werd, hadden zij wel weer een oplossing. ‘Alles voor elkaar’ is bij Horsman & Co dan ook geen marketingstrategie maar een mentaliteit”, aldus Sabine Huls.

Horsman & Co
T: 0252 – 41 31 55
E: [email protected]
I: www.horsman.nl

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *