Harold de Jong van De Jong’s Autobedrijven: “Klanten moeten niet bij je weg willen”

“Al meer dan vijftig jaar zijn we de Citroën-expert van de regio,” zegt directeur Harold de Jong van De Jong’s Autobedrijven. “In het verleden verkochten we ook andere merken, maar ons motto is nu: back to the roots. Met als belangrijkste voordeel dat we de klant nog centraler stellen.”

“De wereld is veranderd, ook de autowereld,” kijkt Harold de Jong terug. “Voor veel bedrijven waren het moeilijke jaren, ook voor ons, maar nu is het tijd om vooruit te kijken. Ook de klant is veranderd, maar wat hetzelfde is gebleven, is dat hij goed geholpen wil worden. Daarom zoeken wij altijd naar een passende oplossing tegen een betaalbare prijs. En dat geldt niet alleen voor de verkoop van vooral het merk Citroën, maar ook voor onze allround werkplaats waar we alle merken auto’s kunnen onderhouden. En datzelfde principe is van toepassing op ons benzinestation naast de showroom en ons autoschadeherstelbedrijf op bedrijventerrein ’t Heen in Katwijk.”

Hoge cijfers
En dat werkt. De cijfers die klanten geven voor de dienstverlening van De Jong, zijn onverminderd hoog, mede dankzij de korte lijnen in het bedrijf en de persoonlijke manier van werken. “De mensen die bij ons werken, zijn voor het merendeel langere tijd bij ons in dienst, wonen in de regio en kunnen zich goed inleven in de klant. Dat geldt voor de dames bij de receptie, maar ook voor de monteurs en de verkopers. Iedereen kent de klant.”

Het familiebedrijf, dat 38 mensen telt, koppelt dit aan innovatie en een mooi en betaalbaar merk met super rijdende auto’s. “De combinatie Citroën en de Jong is sterk,” zegt Harold de Jong. “Citroën is innovatief en je krijgt waar voor je geld. Het is de slimste auto van de straat, verkrijgbaar in allerlei uitvoeringen. We hebben zowel personenauto’s als bedrijfswagens in alle categorieën inclusief bekende faciliteiten als haal- en breng-service en financial lease. En we zoeken naar  manieren om de kosten van het onderhoud zo laag mogelijk te houden. Het moet zo goed zijn dat klanten niet bij je weg willen.”

Dichtbij de klant
“We willen het beste autobedrijf van de regio zijn,” besluit Harold de Jong. “Dit doen we onder andere door verrassende acties en persoonlijke service. In het verleden hadden we bijvoorbeeld een pitstop bij ons benzinestation waarbij monteurs de ruiten schoonmaakten en de bandenspanning controleerden. Ook organiseerden we een cursus pech onderweg en een lady’s day. Er zijn genoeg ideeën voor nieuwe leuke acties voor de klant waarbij we de persoonlijke benadering centraal stellen. Met als doel dat de klant zal zeggen: ‘De Jong’s Autobedrijven: dichterbij dan je denkt.’”

De Jong’s Autobedrijven
Koningin Julianalaan 1
2224 EW Katwijk
T (071) 402 85 54
I  www.dejongsautobedrijven.nl
[email protected]

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *