Autoschade Service Dijksman De Jong Katwijk: “Investeren en bijblijven zijn noodzakelijk”

Eind juni neemt het autoschadebedrijf van Dijksman-De Jong in Katwijk een 25 meter lange spuitinrichting in gebruik. Naar aanleiding hiervan een interview met vestigingsmanager Anton Kralt en schademanager Danny van den Berg over de ontwikkelingen in de autoschadebranche.

Waarom komt er een spuitinrichting bij?
“We zijn een allround schadebedrijf met twaalf man personeel. Weliswaar zijn we gespecialiseerd in Toyota, Citroën, Peugeot, Fiat, Dacia en Renault, maar we repareren alle merken, tegenwoordig zelfs oldtimers. Tegelijkertijd wordt ons werk steeds veelzijdiger. Klanten vragen bijvoorbeeld om spuitwerk, niet alleen voor vrachtwagens of cabines, maar ook voor industriële voorwerpen en zelfs meubelen. We hadden nog een ruimte vrij, die we alleen voor het opslaan van banden gebruikten. Daarin komt de spuitcabine van 25 bij 5 meter. Ook andere bedrijven kunnen deze cabine per dagdeel huren, bijvoorbeeld carrosserie- bedrijven en andere schadebedrijven.”

Hoe gaat het in jullie branche?
“De techniek verandert snel. Denk aan hybride auto’s, het gebruik van camera’s in auto’s en radarapparatuur om voldoende afstand te houden. Dit betekent dat je moet investeren en bijblijven. We houden de innovatie bij dankzij lespakketten en modules die we onder andere via ASN (Auto Schade Nederland) krijgen aangeboden. Acht jaar geleden zijn we onderdeel geworden van ASN, een landelijk dekkend netwerk met ruim tachtig vestigingen dat voor alle grote leasemaatschappijen en verzekeraars werkt. Dat levert extra werk op.”

Zijn er nog andere nieuwe ontwikkelingen?
“Vroeger werd materiaal dat kapot was vervangen. Nu investeren we in de nieuwste technieken, waardoor we de schade duurzaam kunnen repareren. Indien gewenst maken we gebruik van vervangend materiaal, denk aan een portier van een andere wagen. Sowieso wordt het recyclen van materiaal en het scheiden van afval steeds meer gepromoot. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar het kan ook betekenen dat de klant een lagere prijs betaalt.” – Waarin verschillen jullie van andere schadebedrijven? “Mensen komen soms ontredderd binnen. Een schade betekent veel papierwerk en dat willen klanten niet. Zij willen weer zo snel mogelijk rijden. Daarom nemen wij de papierwinkel over. Zo onderscheiden we ons van anderen, naast gebruikelijke zaken als een scherpe prijs, goed uitleggen wat we doen en zorgen voor vervangend vervoer. Al onze leenauto’s zijn minder dan een jaar oud. Uiteindelijk is de service de bepalende factor. Daarom zetten we altijd een stapje harder. En daarbij maakt het niet uit of het een zakelijke klant is met een groot wagenpark of een particulier met een auto van meer dan tien jaar oud. Dat werkt.”

Autoschade Service Dijksman De Jong Katwijk
Lageweg 14 2222 AG Katwijk
T 071 – 407 31 96
I www.dijksman-dejong.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *