‘Je kunt Auton altijd bellen, al is het ’s nachts’

Esmeralda Farms, een speler van formaat in de bloemenexport, werkt al twintig jaar samen met Auton. Auton levert aan het internationale bedrijf computers, printers, scanners en servers. Maar het belangrijkste dat Auton levert is vooral de goede service. “Je kunt ze altijd bellen, al is het ’s nachts en geloof me: dat is een keer gebeurd”, vertelt exportmanager Remco Bergkamp, die vanuit zijn interesse bij ict-trajecten betrokken is.

Auton is de samenvoeging van Automatisering en Ondersteuning. 25 jaar na datum is dat nog steeds de kern van de werkzaamheden, zij het dat er in de loop van de tijd aanvullende diensten en producten zijn bijgekomen.

Bloemenexporteur
Esmeralda Farms is een bloemenexporteur met een kantoor in Aalsmeer en in Miami in Amerika. Verder beschikken ze over kwekerijen in meerdere landen, zoals Ecuador, Colombia, Peru, Mexico en Ethiopië waar diverse bloemen worden geteeld: rozen, alstroemeria’s, asters, hortensia’s en nog meer. Deze bloemen worden geëxporteerd naar zo’n 33 verschillende landen. “Doordat wij op zoveel locaties zitten, is goedwerkende ict van groot belang”, legt Remco uit. “Alle kwekerijen zijn aan ons systeem gekoppeld, dus je wilt dat zoiets als een firewall goed werkt.”

Goed serviceniveau
Als je al twintig jaar zaken met elkaar doet, is dat wel een duidelijk teken dat er goed werk wordt geleverd. “Auton regelt al onze hardware, maar zorgt ook voor licenties van de software die we gebruiken. Ze lijken misschien niet goedkoop, maar de apparatuur gaat heel lang mee en verdient zich terug. Bovendien is het serviceniveau heel goed. 24 uur per dag kun je bellen. Wij beginnen vroeg en maken lange dagen, omdat we veel met vliegverkeer te maken hebben. Willen we een vracht voorbereiden en werkt de scanner niet, dan kunnen we bellen.”

’s Nachts werken
In twintig jaar tijd is er veel veranderd. Alles wordt mobieler en steeds meer kan op afstand. “Makkelijk hoor, of ik nu bij een klant zit of zij. Ze loggen in en kijken mee wat er aan de hand is. Is er een storing, dan kan het vaak op afstand worden opgelost. Maar laatst werkten ze bijvoorbeeld ook ’s nachts om nieuwe servers neer te zetten. Het inregelen kunnen ze vervolgens weer vanuit hun eigen kantoor doen. Zo kunnen wij ’s ochtends vroeg gewoon weer aan de slag, alsof er niets is gebeurd.”

Kritiekpuntje
Bij Esmeralda Farms houden ze van eerlijkheid en duidelijkheid. “Als het ons niet zint, zeggen we het ook. Bijvoorbeeld als iets langer duurt dan we dachten, dan bellen we Roel (eigenaar Auton, red.) en hij maakt er meteen werk van.” Wie twintig jaar samenwerkt heeft geen kritiek, hooguit suggesties. Maar als Remco dan echt een kritiekpuntje zou moeten geven, is het eerder dat Auton het té goed wil doen. “Ze leggen heel duidelijk uit wat ze doen en waarom. Kijk, ik snap het nog wel een beetje, maar de rest van mijn collega’s begrijpt er niets van. Nee, als Auton zegt dat het zo moet, dan neem ik dat aan en geloof ik dat”, besluit Remco.

Auton BV       
Heerenweg 7
2222 AM Katwijk zh
T 071 403 31 99
E [email protected]
www.auton.nl 

Esmeralda Farms bv
Noordpolderweg 17
1432 JH  Aalsmeer
T 0297 385 442
E [email protected]
www.esmeraldafarms.com

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *