De twaalfde editie van de Sterkste Schakel-finaleavond, op 20 maart 2015, vindt plaats in Grand Hotel Huis ter Duin. Naar aanleiding hiervan een interview met Stephan Stokkermans, commercieel directeur, zelf een van de deelnemers in de strijd om de titel meest klantgerichte onderneming van de regio Rijnland. “Je moet minimaal eenmaal per jaar voor een prijs gaan.”
Hoe blij is Huis ter Duin met de Sterkste Schakel?
“In een van de eerste jaren in het bestaan van de Sterkste Schakel was de finaleavond ook bij ons in het hotel. We zijn er trots op dat we nu weer gastheer zijn van deze prestigieuze prijs. We voelen ons met de prijs verbonden vanwege de filosofie. Bij beide staan de klant en excellente dienstverlening centraal. De Sterkste Schakel komt thuis, kun je dus wel stellen. Dit past bij onze filosofie: iedereen moet zich thuis voelen bij ons, het Thuis-ter-Duin-gevoel.”
Hoe omschrijf je dat Thuis-ter-Duin-gevoel?
“Gasten van Huis ter Duin moeten zich kunnen ontspannen en happy zijn. Dat geldt ook voor zakelijke gasten; ook zij moeten graag naar ons toe komen. We willen hun huiskamer zijn, dus ook van de Sterkste Schakel. Niet alleen tijdens de finaleavond, maar ook daarna voor het netwerk van Sterkste Schakel-deelnemers dat momenteel wordt geformeerd; een netwerk waarin kennis en ervaring worden gedeeld en ondernemers contacten kunnen leggen. Wij faciliteren dit graag.”
Huis ter Duin is zelf ook deelnemer. Hoe hoog schat je de kansen in?
“In de beginjaren hebben we al eens de sectorprijs gewonnen. Hoe het dit jaar gaat, vind ik moeilijk in te schatten, doordat er een divers deelnemersveld is waardoor het misschien een beetje appels met peren vergelijken is. Maar we willen elke wedstrijd winnen. Vergelijk het maar met een kampioensploeg in de voetballerij; die wil ook alles winnen, niet alleen van de directe concurrenten maar ook van de kleinere clubs. Doe je dat dan word je kampioen. Daarbij komt dat je als topbedrijf altijd moet presteren en dat iedereen van je wil winnen. Het verwachtingspatroon is hoog.
Sowieso vind ik dat je minimaal eenmaal per jaar voor een prijs moet gaan. Dat hoort bij een kwaliteitsonderneming. Zo werden wij bijvoorbeeld in 2014 in Londen tot beste overzeese hotel uitgeroepen. Dit jaar zijn we weer genomineerd voor deze prijs. We zitten bij de laatste zes, wat op zichzelf al een compliment is. Op 3 maart horen we of we gewonnen hebben. Een prijs winnen is niet alleen een mooie beloning, je kunt het ook goed gebruiken bij je marketing- en sales-activiteiten.”
Hoe onderscheidt Huis ter Duin zich van andere hotels?
“Door het complete aanbod en de combinatie van meerdere faciliteiten op één plek. Zakelijke gasten kunnen afspreken in Breakers Beach House, in Brasserie La Terrasse, bij Copper of in ons sterrenrestaurant Latour. Er is heel veel keus; weinig hotels hebben dat. Bovendien hebben we volop eigen parkeergelegenheid. We combineren dit met een informele sfeer en een hoog kwaliteitsniveau.”
Staan er nog bijzondere evenementen op stapel in 2015?
“2015 is het jaar van de investeringen, zodat we ook in de toekomst aantrekkelijk blijven voor onze gasten, waaronder ook dit jaar weer het Nederlands elftal en verschillende fundraising-gala’s. Je moet continu innoveren en blijven inspelen op de veranderende wensen van de gast, die thuis veel meer luxe heeft dan in bijvoorbeeld de tachtiger jaren. Daarom moeten we voorop blijven lopen met faciliteiten die mensen thuis niet hebben. Vandaar dat momenteel de gevel aan de zeezijde van het hotel wordt vernieuwd. Ook vernieuwen we de kamers van het type Charming. Deze in totaal 170 kamers krijgen ondermeer een andere inrichting, ander tapijt, nieuw behang en nieuwe bedden. Over een jaar is de verbouwing klaar, dan hebben we een nieuwe generatie kamers in ons hotel en zijn we klaar voor de toekomst.”
Wat wil je tenslotte nog kwijt?
“Over sterke schakels gesproken: Noordwijk moet de sterkste schakel zijn van de regio. Er zijn in de streek veel hotels met kwalitatief hoogwaardige faciliteiten, er valt dus veel te kiezen en er is veel onderlinge competitie. Dat vraagt om een sterk toeristisch product in Noordwijk. Cruijff heeft weleens gezegd: je moet niet de zwakste schakels sterker maken, maar de sterke schakels nog sterker maken. Oftewel: zorg dat een acht een negen wordt, dan stijg je boven de middelmaat uit. Dat idee mis ik in Noordwijk. En dat terwijl Noordwijk, met zijn ligging aan zee, alles in zich heeft om de trekpleister van deze regio te zijn. Als je investeert in goede voorzieningen in Noordwijk, stimuleer je ook het toerisme op de Kagerplassen en in de Bollenstreek. Dan zet je deze streek internationaal echt neer als een concurrent van de Zeeuwse wateren en de Friese meren. Uiteindelijk wordt iedereen daar beter van.”
Grand Hotel Huis ter Duin
Koningin Astrid Boulevard 5
2202 BK Noordwijk
T 071 – 361 92 20
I www.huisterduin.com
E [email protected]
Email- TRANSACTION 1.3408484 BTC. GET >>> https://telegra.ph/Go-to-your-personal-cabinet-08-26?hs=dfeb4db4f10de5716db831cdd946640f&