Preview Volkswagen Golf GTE: ‘Lekker GTI’

Dit najaar staat hij bij Maas Auto Groep in Alphen aan de Rijn in de showroom, de Volkswagen GTE, zeg maar de GTI, maar dan als elektrische hybride. Nu vast een preview.

Door: John Vroom

Ja, 7% bijtelling, dus tel uit je winst als je zakelijk toch een sportieve Golf wilt rijden die ook nog een aanhanger van 1500 kilo mag trekken. Net als de GTI is de GTE uitgevoerd in de herkenbare geruite bekleding, alleen niet in het rood maar in het blauw en datzelfde geldt voor de gekleurde bies in de grille. Onder de motorkap kan je zien dat de 1.4 liter TSI motor wat opgeschoven is om ruimte te maken voor de elektromotor. Achter het Volkswagen logo in het midden van de grille zit de laadaansluiting. De bagageruimte is iets kleiner geworden door de accu’s en op het dashboard heeft de toerenteller plaatsgemaakt voor een vermogensmeter. Met drukknoppen naast de versnellingspook kan je kiezen uit drie rij-opties. E-mode, standaard en GTE. De laatste is natuurlijk het meest aantrekkelijk als je van sportief autorijden houdt.

Op de standaard-knop bepaalt de Golf zelf wanneer het beste gereden kan worden op welke motor. Het voordeel van elektrisch rijden is dat je in iets meer  dan 7 tellen op een snelheid van 100 kilometer zit. Ook lekker GTI dus. Nadeel is dat je maar een afstand van 50 kilometer kan afleggen op een volle accu. Maar ja, gelukkig heb je de brandstofmotor nog en…die 7% bijtelling. Toch?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *