BusinessQuickstart: in één dag je bedrijf online

In dit digitale tijdperk kan een bedrijf eigenlijk niet meer zonder website. Het laten bouwen van een professionele website kost echter behoorlijk wat tijd én geld. En vervolgens ben je voor iedere wijziging afhankelijk van een websitebouwer en worden voor elke aanpassing extra kosten in rekening gebracht of zit je aan een duur abonnement vast. Dat moet toch anders kunnen, dachten de drie ondernemers Jan Fokke Oosterhof, Rob Severijnen en Marjolein Hettinga. Zij ontwikkelden daarom BusinessQuickstart, een workshopdag voor ondernemers waarbij je in één dag je bedrijf online zet.

In een dag vol workshops leren de deelnemers goede, heldere teksten schrijven die de doelgroep aanspreken, leren ze over het gebruik van beeldmateriaal, bouwen zij hun eigen website in WordPress en integreren ze social media in de website. Ook worden twee goede profielfoto’s gemaakt, zodat de ondernemer zowel zichzelf als zijn bedrijf op een professionele manier kan positioneren op internet.

BusinessQuickstart is een samenwerkings- verband van fotograaf Rob Severijnen (Photoworkx), webontwikkelaar Jan Fokke Oosterhof (Bestaansverwondering) en tekstschrijver en communicatieadviseur Marjolein Hettinga (Hettinga Projecten). Bij het laten bouwen van websites liepen zij regelmatig tegen problemen aan: websites werden te laat opgeleverd, voor meer geld dan afgesproken, of waren uiteindelijk anders dan ze wilden, waarna er nog eens weken overheen gingen voor wijzigingen doorgevoerd werden. Maar bovenal vinden ze het vreselijk om voor elke aanpassing van iemand afhankelijk te zijn. Met BusinessQuickstart begeleiden ze nu ondernemers om in één dag hun bedrijf online te zetten.

Van businessplan naar website

Tijdens de BusinessQuickstart-dag wordt niet alleen een professionele website gebouwd, ook wordt er veel aandacht besteed aan de inhoud. Jan Fokke: “Alle organisaties, ondernemers en projecten hebben onderliggende businessplannen. Plannen eindigen echter vaker in de bureaulade, dan dat ze worden uitgevoerd. Een website is een continu venster tussen jou en je propositie en je (potentiële) klanten. In die zin is een website ook nooit af, het is een work in progress, of beter: een plan in practice”. Deelnemers worden in de voorbereiding op Business-Quickstart uitgedaagd om goed na te denken over hun product of dienst. Tijdens de workshop tekstschrijven wordt dit vertaald in een klantvriendelijke propositie en verwoord in heldere teksten die de doelgroep aanspreken. Fotograaf Rob geeft informatie over het gebruik van beeldmateriaal. “Ik zie vaak matige profielfoto’s op LinkedIn en Twitter. Daarmee maak je geen indruk”. Rob maakt gedurende de BusinessQuickstart-dag van iedereen twee profielfoto’s in verschillende settings, zodat de professionele online profilering van zowel ondernemer als bedrijf aan het eind van de dag compleet is.

Niet alleen voor starters

BusinessQuickstart is natuurlijk voor starters een interessant aanbod. Zij hebben vaak weinig budget, maar wel tijd om dingen zelf te doen. Marjolein: “Ik kom echter ook nog steeds bedrijven tegen die al jaren bestaan, maar nog geen website hebben. Dat kan eigenlijk niet meer in deze tijd. Je website is je online visitekaartje, het is dé manier waarop potentiële klanten je vinden”. Ook voor die ondernemers is BusinessQuickstart een snelle manier om online je zaken op orde te krijgen.

Data

6 maart: Leiden
5 april: Den Haag
5 juni: regio Leiden

Meer informatie en aanmelden:

I www.businessquickstart.nl
E [email protected]
T 06-52405494

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *