Adfocom: “We zoeken steeds naar nieuwe uitdagingen”

In 1985 begon hij in zijn eentje met Adfocom Automatisering. Een kleine dertig jaar later hebben oprichter Rolf Handofsky en collega-directeur Rob de Zwart, van Adfocom Software, een stabiel bedrijf met veertig medewerkers. “We willen dat medewerkers fluitend binnenkomen en zingend weer naar huis gaan.”

“De periode dat ik in mijn eentje was, heeft niet lang geduurd,” blikt Rolf Handofsky terug. “Al snel waren we met z’n tweeën en dat is vervolgens zo door gegaan. Elk jaar kwamen er een of twee mensen bij. Op een stabiele manier zijn we gegroeid en doorgegaan met het doen van leuke dingen in een leuk vak.”

Dat leuke vak is de automatisering. Adfocom is een breed georiënteerd IT-bedrijf dat producten en diensten levert aan ondernemingen in allerlei branches. Adfocom zorgt voor de aanleg van netwerken, ondersteunt IT-platforms, doet systeembeheer, levert telefonie (via internet), bewaakt en monitort systemen (op afstand) en ontwikkelt software. De klanten van Adfocom bevinden zich in een straal van 50 kilometer rond Alphen aan den Rijn. Handofsky: “In de loop van de jaren is Alphen uitgegroeid tot een stad, centraal gelegen. We merken dat Alphen een bekende naam is geworden.”

Sierteeltsector

Het werk van Adfocom beperkt zich niet tot de hardware. “We bouwen ook software,” zegt Rob de Zwart, “onder andere software voor de sierteeltsector. We hebben een softwarepakket ontwikkeld voor grote bloemen- en plantenexporteurs op de bloemenveilingen, waarmee de inkoop, verkoop, logistiek en administratie geïntegreerd zijn in één systeem. Overigens is dit pakket weer de basis voor softwarepakketten in andere branches. Altijd leveren we maatwerk.”

“Voor onze klanten doen we het hele traject,” legt Rob de Zwart uit. “Zodat we niet hoeven te wijzen naar andere leveranciers. De klant wil one-stop-shopping en ontzorgd worden. We leveren toegevoegde waarde. Het gaat om vertrouwen, en dat begint met een goede chemie. Je bent afhankelijk van de input die de klant je geeft, met name bij de implementatie van nieuwe software. Je werkt met elkaar in een team. Is die chemie er, dan zit je goed en gunnen klanten je iets.”

Tuinman en autodealer

Vergelijk het maar met een tuinman of een autodealer, vervolgt Handofsy. “Ik heb geen verstand van tuinieren en ga ervan uit dat hij zijn werk goed doet, en mij op het juiste moment adviseert over passende planten in mijn tuin. Dat geldt ook voor autodealers. Je mag erop vertrouwen dat hij alleen de noodzakelijke reparaties doet tegen een redelijke vergoeding, en dat hij je na verloop van tijd adviseert om je auto in te ruilen voor een nieuw exemplaar.”

De technische ontwikkeling gaat razendsnel. Adfocom volgt dit op de voet en wil de bijbehorende dienstverlening ook in de toekomst verder ontwikkelen. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, worden systemen steeds complexer, signaleren Handofsky en De Zwart. Ook de eisen die aan systemen worden gesteld, worden strenger. Denk aan de recente discussie over spionage, het beveiligen van systemen en het versleutelen van informatie. Het leidt ertoe dat sommige bedrijven besluiten om geen gegevens meer in de VS op te slaan. Handofsky: “Gegevens van onze klanten zijn opgeslagen in een goed beveiligd datacenter in Haarlem.”

Telefoontikken

Tegelijkertijd ziet Adfocom dat klanten in plaats van afzonderlijke producten steeds vaker complete dienstverlening kopen bij één partij. Enkele voorbeelden: niet alleen een telefooncentrale maar ook telefoontikken, die de automatiseerder zelf concurrerend aanbiedt, en geen anti-spam- en anti-virusprogramma’s meer, maar automatisch monitoren van dit soort aanvallen. “Dankzij onze monitoringsystemen weten wij eerder dan de klant dat er iets misgaat,” zegt De Zwart. “Door hier passende diensten voor te ontwikkelen, ontstaat een win-win-situatie.”

“We zijn vakinhoudelijk en technisch gedreven,” omschrijft Handofsky tot slot de cultuur van zijn bedrijf. Een bedrijf met specialisten, veel IT-kennis, korte lijnen en met langlopende relaties en weinig verloop, zowel in het klanten- als in het personeelsbestand. “Dat geeft rust. Wat we willen, is dat iedereen gelukkig is hier. Door leuke dingen te doen en door leuke diensten aan te bieden. Steeds weer nieuwe uitdagingen zoeken, is wat we het liefste doen. We willen dat medewerkers fluitend binnenkomen en zingend weer naar huis gaan. Dat bereik je alleen als je klanten tevreden zijn. Heb je dat voor elkaar dan ga je vanzelf je boterham verdienen.”

Adfocom Automatisering & Software

Eikenlaan 233
2404 BP Alphen aan den Rijn
T 0172 – 43 43 21
I www.adfocom.nl / www.adfocomsoftware.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sam
Ik heb een kort vraagje, ik kwam rijnstreekbusiness.nl tegen terwijl ik aan het kijken was naar websites/webshops in Nederland. Ik heb wat ideeën en aandachtspuntjes opgeschreven die ik graag zou willen bespreken wat betreft SEO en conversieoptimalisatie. Dit is geheel vrijblijvend en indien gewenst kan ik ze even op de mail zetten? Bellen kan ook altijd! Ik wil je ook graag een gratis SEO-Analyse wat betreft de prestaties van je website mailen als je het interessant vindt? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Sam van de Hulsbeek Mediya B.V https://mediya.nl/
05-06-2024 08:40
Sam