AutoLeaseTeam Autotest met: Sjuul Tutuarima – Toyota Auris

Sjuul Tutuarima: ik werk bij Houtwerf in Zoeterwoude, een zelfstandige houtimporteur van plaat- en bouwmaterialen. Mijn hoofdfunctie is Logistiek Manager met neventaken, waaronder het beheren van onze leasevloot. De afgelopen jaren heb ik in een Mitsubishi Grandis gereden en wacht nu op de levering van de Mitsubishi Outlander plug-in die ik waarschijnlijk in december krijg. Ik ben een echte “Jappen-fan” door mijn ervaringen met Mitsubishi, Toyota en Honda.

Wat dacht je toen je werd uitgenodigd voor deze testrit?

Ik vond het echt heel erg leuk toen Denis mij belde en mij vroeg een testdag te rijden. Enigszins teleurgesteld was ik op het moment toen ik hoorde dat het in een Toyota Auris was. Ik dacht “da’s jammer om een dag in zo’n klein kippenhok te moeten rijden”.

Dacht je daar ook nog over toen je de sleutels overhandigd kreeg?

Aangenaam verrast was ik toen ik aankwam bij Toyota dealer Oudshoorn in Alphen aan den Rijn en de Auris TS zag staan. De Auris TS is een serieuze middenklasser geworden met een mooie lijn en zeer compleet zoals het de Japanners betaamd.

Wat vind je van het interieur van de auto en het zitcomfort?

Ze hebben echt een mooie auto gemaakt bij Toyota, al begint hij wel meer op de andere merken te lijken. De windtunnels zorgen er denk ik voor dat de modellen naar elkaar toe kruipen. Binnen in de auto zag ik een zeer mooi en strak afgewerkt interieur. Ook de meters en tellers zijn vanaf de bestuurdersplaats overzichtelijk geplaatst. Prima stoelen en zeker voelde ruimte. De kofferbak is erg ruim en praktisch door zijn rechthoekige vorm. Echt super handig zijn de handels die achterin de laadruimte zijn gemaakt, waardoor je, als je achter de auto staat, de achterbank kan laten neerklappen.

En hoe vind je hem rijden?

Het elektrisch rijden was een nieuwe ervaring voor me. Apart als je de auto start en vervolgens niets hoort, dan elektrisch weg rijdt en later de motor hoort aangaan. Ik ervaarde het wel als prettig, gelukkig maar.

De auto heeft 4 standen:

• EV, volledig elektrisch, dat kan maar 2 km

• Eco-mode, een super zuinige stand

• Sport mode, de pittige stand voor de sportieve rijden

• Zelfdenkende, de stand waarbij je alles uit zet en de wagen de beste optie kiest

Ik vond Eco-mode niet prettig, dan gebeurt alles vertraagd en lijkt het alsof de auto in slowmotion even later doet wat je wilt. Verder rijdt de auto prima en heb je goed overzicht. Het pookje van de automaat werkt ook prettig al moest ik even wennen dat hij elke keer terug springt naar de middenstand. Al met al wil ik deze auto een dikke pluim geven, ik denk dat Toyota weer een topper heeft gemaakt.

Het leasetarief

Bij AutoLeaseTeam rijdt u de Toyota Auris TS al vanaf € 353,= excl. btw / maand op basis van full operational lease en een looptijd van 48 maanden en 20.000 km/jaar.

www.autoleaseteam.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *