BouwCenter Wassenaar: “Ook de klant van de klant moet tevreden zijn”

In een deelnemersveld van 345 bedrijven won BouwCenter Wassenaar begin juli een prestigieuze prijs voor klantgerichtheid in de categorie toelevering bouw. Algemeen eindigde het bedrijf als tweede. BouwCenter won, omdat het vooruit- en meedenkt met klanten. Zij besparen hierdoor veel geld.

Kwaliteitsproducten leveren, afspraken nakomen en eventuele problemen die zich voordoen oplossen. Dat is volgens directeur Klaas Angenent van BouwCenter Wassenaar de rode draad. “Ik stap meteen in de auto als er iets is.” En dat geldt niet alleen voor rechtstreekse klanten (aannemers) maar ook voor de klant van de klant. “Want als die tevreden is, is de opdrachtgever dat ook.”

Tienduizenden artikelen

In het juryrapport meldt de organisator van de wedstrijd dat BouwCenter faalkosten vermijdt. Daar komt bij dat in het magazijn ruim 20.000 artikelen op voorraad liggen en dat ruim 150.000 artikelen direct besteld kunnen worden. Hierdoor hoeven aannemers en zzp’ers zelf geen hout en bouwmaterialen meer op voorraad te nemen.

“Er is een bepaalde trots bij onze 25 medewerkers,” zegt Angenent, die samen met Cindy Berk, hoofd van de showroom, en vertegenwoordiger Jeroen Kroon de prijs in ontvangst nam. “Die trots straalt iedereen uit. Dat zorgde ervoor dat we de prijs wonnen. Dat moet ook, want het is knokken voor elke opdracht. Vandaar dat onze mensen meedoen aan klantgerichtheidtrainingen.”

Grootste in de regio

BouwCenter Wassenaar en het magazijn in Sassenheim maken samen met negen andere groothandels in bouwmaterialen deel uit van de RAB-groep. De Wassenaarse vestiging heeft een ruim assortiment stenen en dakpannen en presenteert op eigentijdse wijze binnen- en buitendeuren en wand- en vloertegels van gerenommeerde merken uit verschillende landen. BouwCenter Wassenaar levert aan aannemers en onderaannemers en werkt nauw samen met architecten en projectontwikkelaars.

Het is gevestigd nabij de A44 op een A-locatie. Daar beschikt BouwCenter niet alleen over een magazijn, maar ook over een showroom. De showroom is in 2010 uitgebreid tot 1200 m2 en twee keer zo groot geworden. “Een mooiere showroom op zo’n perfecte locatie is er niet in deze regio,” zegt Angenent trots. Valt er nog wat te wensen over? “Mijn droom is dat we een aparte en representatieve entree voor de showroom krijgen. We zijn hier al acht jaar mee bezig. Helaas is de samenwerking tussen ondernemers en de gemeente Wassenaar niet optimaal. Van een win-win-situatie heeft Wassenaar nog nooit gehoord.”

Klantgerichtheidsprijs 2012

De jaarlijkse Klantgerichtheidsprijs is een initiatief van DOOR Training & Coaching in Doorn, dat gespecialiseerd is in trainen en coachen van verkopers. De prijs is in het leven geroepen om de klantgerichtheid in Nederland te stimuleren. De jury – directeuren van diverse bedrijven, onder wie oud-directeur Ton Selhorst van Rabobank Bollenstreek – beoordeelde de deelnemers op het beantwoorden van telefoontjes en e-mails en op hun website. Ook ervaringen van tien klanten en bezoeken aan de deelnemende bedrijven (mystery shopping) zijn onderdeel van de wedstrijd. In totaal deden 1087 organisaties mee uit uiteenlopende branches. Rebel’s Begrafenisonderneming uit Huizen werd overall winnaar, voor BouwCenter Wassenaar dat met de brancheprijs naar huis ging.

BouwCenter Wassenaar

Marineweg 16
2240 AL Wassenaar
T 070-511 79 00
E [email protected]
I www.bouwcenter-wassenaar.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *