BEMA Interieurbouw: “Het mooie is dat we iets tastbaars maken”

Een mooie lijst met opdrachtgevers, van Schiphol tot in België. En een modern computergestuurd machinepark, in een bedrijfspand annex werkplaats die sinds 2005 is verdubbeld in oppervlakte. Directeur Reuben Lange en zijn vijftien medewerkers van BEMA Interieurbouw hebben veel bereikt de afgelopen jaren.

BEMA richt kantoren en woningen in met onder andere balies, meubilair en kastenwanden. Of het nu om nieuwbouw gaat of om de aanpassing van bestaande panden, altijd levert BEMA maatwerk. Want maatwerk is de standaard, is het credo van de interieurbouwer. “We zijn geen betonstorters maar ambachtelijke meubelmakers die werken met zaag- en freesmachines die we tot op de honderdste millimeter afstellen,” zegt Reuben Lange. “En we maken iets tastbaars, dat is het mooie van ons vak.”

Niet de gemakkelijkste weg

Een hoge kwaliteitsstandaard, dat is wat Lange en zijn mensen nastreven. Diverse kwaliteitscertificaten onderstrepen dit. “We willen meedenken met de klant en hem ervan overtuigen dat die voor kwaliteit moet gaan. Daarmee kiezen we niet altijd de gemakkelijkste weg, ook omdat we flexibel willen zijn en kort willen schakelen. Zodat we elke klant een individuele behandeling kunnen geven.”

Veel projecten beginnen met een presentatie van de inrichting in 3D. Tijdens de bouw blijft het tot het laatst mogelijk om aanpassingen te doen. Lange: “Iedere klant moet het gevoel hebben dat hij de enige is. Dat doen we onder meer door vaste mensen op een project te zetten. Dan hoeft een klant nooit twee keer zijn verhaal te vertellen.”

Geen praatgroep

Reuben Lange – sinds 2005 eigenaar van BEMA dat toen al veertig jaar bestond – hecht veel waarde aan goed overleg met zijn medewerkers. “We zijn geen praatgroep, maar we praten veel. Niet in de vorm van formeel werkoverleg – dan houdt iedereen zijn mond – maar gewoon in de kantine. Hoe zou jij dit doen? En – als we een nieuwe machine zoeken – aan welke eisen moeten deze dan voldoen? Mijn mensen gaan ook zelf kijken naar machines. In goed overleg maken we vervolgens een keuze. Dat zorgt ervoor dat mensen zich zelf verantwoordelijk voelen voor hun werk, met zorg hun werk doen en goed met de machines omgaan. Ook kunnen we zodoende gemakkelijk werk van elkaar overnemen.”

Gestaag gegroeid

BEMA richt zich op de bedrijven- en kantorenmarkt en op de particuliere markt. Voorbeelden van opdrachtgevers zijn de Gouden Gids, BAM, Dior, Ballast Nedam, Holland Gateway op Schiphol, Eijffel en UPC. Soms gaat BEMA de grens over, bijvoorbeeld voor een winkelketen in België. “We doen niet aan acquisitie,” zegt Reuben Lange. “We borduren voort op een langdurige relatie. Mensen ervaren ons als een betrouwbare partner en weten ons steeds weer te vinden. Zo is ons klantenbestand gestaag gegroeid de afgelopen jaren.”

BEMA Interieurbouw

Vlasstraat 4
2153 GA Nieuw-Vennep
T 0252 – 67 55 92
E [email protected]
I www.bema-interieurbouw.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *