Steeds vaker kom ik uitingen tegen van Het Motorhuis met een gekleurd ‘bloemetje’, zonder de bekende blauwe M en zonder Het. Aanleiding om eens langs te gaan bij Robert den Boer, Regio Manager Zakelijke Markt bij, nu, Motorhuis in Leiden.
“Inderdaad, wij hebben onze huisstijl drastisch gewijzigd. De M en de blauwe kleur stamt uit de jaren ‘70. De tijd dat dit bedrijf alleen nog Opel dealer was voor Leiden. Sinds die tijd is er veel gebeurd. Vestigingen werden uitgebreid, schadebedrijven werden gestart, autoverhuuractiviteiten onder de naam MultiRent kwamen, MultiLease werd als een merkonafhankelijke leasemaatschappij opgericht, brandstofstations onder de divisienaam MultiEnergy kwamen er bij, bedrijven als GoLease en Blankier werden overgenomen om verdere invulling te geven aan de groeistrategie en het merken- gamma werd uitgebreid met Citroën, Fiat en Alfa Romeo. Kortom heel veel beweging. Alleen voor de buitenwereld was de samenhang niet echt duidelijk genoeg. En die is juist in de Zakelijke Markt van groot belang, omdat daar al die divisies samenkomen als je relaties wilt ‘ontzorgen’ op het gebied van hun wagenpark van financiering tot onderhoud en van schade tot brandstof. Om deze nieuwe fase binnen de Markeur organisatie een duidelijker gezicht te geven is gekozen voor een nieuwe huisstijl met een beeldmerk dat op krachtige en kleurrijke wijze de verbondenheid symboliseert van de elkaar versterkende divisies. Een hele operatie van nieuwe bedrijfskleding, briefpapier, vlaggen, bedrijfsexterieurs, advertentie, noem maar op. Maar een zichtbaar bewijs van onze aanpak op het gebied van meedenken in mobiliteit van onze zakelijke relaties. En daarbij hoort ook natuurlijk een andere manier van denken en handelen, maar dat is logisch toch?” Klinkt inderdaad logisch Robert!