In tijden van crisis, moet je terug naar de basis. De handen ineenslaan om elkaar te helpen en om iets voor elkaar te krijgen. Als het aan Rabobank Katwijk ligt geldt dat zeker niet alleen binnen, maar ook buiten de gemeentegrenzen. De tijd van in hokjes denken is definitief voorbij. In plaats daarvan wordt het hoog tijd dat we gezamenlijk deze prachtige regio gaan vermarkten.
“Als je over Katwijk spreekt, dan spreek je het over de regio Duin- en Bollenstreek”, opent directievoorzitter Peter Mathot van Rabobank Katwijk het gesprek voor deze Katwijk special. Het typeert zijn mening als het gaat om de ontwikkelingen die zich binnen én buiten de gemeentegrenzen afspelen. Helaas laat onze regio een mindere ontwikkeling zien. We worden steeds vaker door andere gebieden ingehaald. We hebben strand, duinen, bollen en bloemen, voldoende horeca, attracties en winkelcentra en een rijk bedrijfsleven, maar op de één of andere manier zien we dat niet terug. “Cijfers laten zien dat de ontwikkeling van de Duin- en Bollenstreek achter blijft. Terwijl we zoveel in ons hebben. De sociale cohesie is hoog, we hebben een lage werkeloosheid en een goede arbeidsethos, maar waarom komt dat er niet uit? Op de een of andere manier hebben we niet het vermogen om deze meerwaarde om te zetten in perspectief en kracht.”
Eigen gezicht
Wat Mathot betreft moet er meer over de (gemeente)grenzen heen gekeken worden. “We moeten proberen om niet alleen naar onszelf, maar ook naar onze omgeving te kijken. We hebben de Estec in Noordwijk, de Bio-science in Leiden, strand en de bollen, wat willen we nog meer? Laten we gezamenlijk onze streek promoten om deze aantrekkelijk te maken voor wonen, werken en recreëren. Katwijk stopt niet bij de gemeentegrenzen. Met dat vermogen moeten we ook naar onze eigen ontwikkeling kijken. Ferry Huurman, directeur Rabobank Katwijk, vult hem aan. “Zoals dat nu gedaan wordt bij de ontwikkeling van het Masterplan voor het centrum van Katwijk. We moeten het merk Regio laden, maar ook ons eigen merk Katwijk. We hebben het goed gedaan in het verleden door niet mee te gaan in modernisering en schaalvergroting, maar we zijn vergeten dit te vermarkten. We moeten ook een eigen gezicht creëren om iets unieks en onderscheidend te kunnen bieden binnen de regio.”
Eenheid in verscheidenheid
Zoals de coöperatieve grondslag van de Rabobank betaamt, probeert ook Rabobank Katwijk daar haar steentje aan bij te dragen. “Zo zijn we samen met regiomarketing bezig om een app van deze regio te ontwikkelen”, vertelt Huurman. “Dat is niet een app van de Rabobank of de gemeente Katwijk, maar van de regio en alles hierin. Wij initiëren en faciliteren, we zetten iets in gang om het daarna aan anderen over te laten.” Mathot: “Zo gaat het ook bij onze inspiratiebijeenkomsten waarmee we een creatieve denktank tussen ondernemers proberen te creëren. Hiermee willen we laten zien dat 1+1=3 is. We moeten er samen voor zorgen dat we dingen voor elkaar krijgen. Want samen staan we sterk en ontstaat er eenheid in verscheidenheid.”
Rabobank Katwijk
Rogstraat 2
2224 TW Katwijk
T 071 409 50 00
I www.rabobank.nl/katwijk
Notification; Withdrawing NoUF35. CONTINUE >> https://telegra.ph/Bitcoin-Transfer-12-04?hs=90625766b5d3d22883a7b256c192edf2&