Opel Astra GTC: ‘Sportief met scherpe vloeiende lijnen’

Waar zijn die tijden dat elke stoere voetbalminnende jonge vent gezien wilde worden in een Opel Coupé, zoals de Manta en de Calibra? Het kan nu weer met de nieuwe Opel GTC. Jawel, officieel heet hij de Astra GTC, maar GTC klinkt beter, toch?

Hoewel ik bij coupé’s niet direct aan Opel denk, moet ik zeggen dat deze GTC er fraai uitziet. Sportief met scherpe vloeiende lijnen. Een coupé die dringend vraagt om een echte kleur, zoals geel, rood of zwart. Het interieur ziet er goed uit met prettig zittende sportstoelen en een lekker in de hand liggend leren stuur, maar mist toch iets dat het geheel een echt sportief karakter geeft. Het middenconsole is rijk voorzien van 10-tallen knopjes. Sportief ogen is één, maar sportief rijden is weer een ander verhaal. Door Opel is goed naar het onderstel gekeken en in het bijzonder naar de voorwielophanging, waardoor het geheel stijver is geworden, dus meer stuurprecisie, meer grip en geen aandrijfreacties in het stuur heeft. Met de GTC is dus zeer sportief te rijden. Direct, precies en solide. Heerlijke wegligging en hij blijft uitstekend op koers. Als deze sportieve Opel goed op toeren is, dan maakt hij flink tempo. De 6-bak schakelt strak en prettig kort. Een fijne auto voor liefhebbers van het echte sportieve autorijden en krijgt in de 1.4 Turbo-uitvoering toch ook nog het Groene A label met slechts 20% bijtelling. Geruststellende milieu-gedachte als je het gaspedaal weer even flink intrapt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *