Verhees Notarissen wil cliënten nog meer koesteren

‘Wij verkopen geen product, maar dienstverlening’

“Katwijk is een mooie plaats om als notaris werkzaam te zijn. Er zijn veel families die al generaties lang hier wonen en hier hun bedrijf hebben. De mensen hechten aan deskundigheid en stellen het op prijs als ze persoonlijk worden geholpen. En dat is precies de manier waarop de notarissen van Verhees Notarissen hun vak willen uitoefenen. Wij willen een adviseur zijn die je je leven lang meeneemt. Die je actief wijst op wijzigingen in wet- en regelgeving die van belang zijn voor je bedrijf maar ook voor je privéomstandigheden”, aldus de notarissen Alexander Rueb en Willem van den Eijkel.

In de laatste jaren is er voor notarissen veel veranderd. Het is vandaag de dag noodzakelijk dat je als notaris jezelf afvraagt op welke wijze je het vak wilt uitoefenen. Verhees Notarissen is er veel aan gelegen om de dienstverlening en de relatie met de cliënt verder uit te breiden en te verdiepen. “Het is een strategische keuze”, zegt Rueb. “Wij willen ons ook nadrukkelijk onderscheiden van notariskantoren waar het alleen om de prijs draait. Bij sommige consumenten leeft het beeld dat het niet uitmaakt bij welke notaris je het ‘product’ koopt, omdat het overal hetzelfde zou zijn. Deze consument zoekt altijd naar de laagste prijs. Maar wij verkopen geen product, wij verkopen een proces van dienstverlening en dat gaat veel verder dan sec het product”, meent Van den Eijkel.

Momenten

“Wij zijn ook van mening dat je veel vaker naar de notaris moet omdat er tal van momenten in je leven zijn die raken aan een juridisch vraagstuk. Zowel zakelijk als privé. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een huis, de geboorte van een kind, echtscheiding, overlijden, schenkingen, bedrijfsovername, huis in het buitenland et cetera”, zegt Rueb. “Als ik weet dat een cliënt een kind heeft dat binnenkort de leeftijd van 35 jaar bereikt, kan ik hem erop attenderen dat hij tot dat 35ste levensjaar een schenking met gebruikmaking van een grote vrijstelling voor de schenkbelasting kan doen.”

Oogwenk

“We zijn nu bezig om onze kantooromgeving zo in te richten, dat we meer informatie over onze cliënten kunnen vast- leggen. Uiteindelijk moet degene die bij ons de telefoon oppakt in één oogwenk kunnen zien wie de beller en bij welke notaris het dossier in handen is. Wij moeten ons ervan bewust worden dat de klant niet bij een dossier hoort, maar dat de klant centraal staat en dat hij van tijd tot tijd een dossier heeft”, zegt Van den Eijkel. “De cliënt moet een vast aanspreekpunt hebben, een soort relatiemanager.”

Vijf weten meer dan één

Aan Verhees Notarissen zijn vijf notarissen verbonden. Daarmee onderscheidt het kantoor zich in de Duin- en Bollenstreek van de andere notariskantoren. Het unieke is dat de notarissen in staat zijn specialistische kennis op te bouwen en dat tegelijkertijd iedere notaris het nog steeds persoonlijk aan de cliënt kan vertellen. Bij de kleinere kantoren mist de notaris de mogelijkheid tot specialisatie en bij de grote kantoren word je niet meer geholpen door de notaris zelf. “Wij zijn van mening dat onze intensieve dienstverlening in Katwijk gewaardeerd wordt. Het is belangrijk om persoonlijk en betrokken te zijn. Wij willen geen voorbijgaande notaris zijn”, besluit Rueb.

Verhees Notarissen

Vestiging Katwijk
Zeeweg 117
2224 CD Katwijk

Vestiging Rijnsburg
Sandtlaan 45
2231 CB Rijnsburg

T 071 409 7197
F 071 408 0754
E [email protected]
I www.verheesnotarissen.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *