Refresh Media: ‘Refreshen’ als continu proces

Sinds 2003 ontwikkelt Refresh Media websites, webshops, maatwerk applicaties en online marketingcampagnes. Het bureau onderscheidt zich doordat het alles zelf bouwt waardoor er sneller kan worden geschakeld. Een interview met de beide eigenaren, Pieter Boekel en Ron Cooper.  

“Werkt dat zo simpel? Veel handiger dan wat ik nu heb!” Dat is een veelgehoorde reactie van klanten. Wanneer creatief directeur Pieter Boekel en technisch directeur Ron Cooper dit horen is hun missie geslaagd. “Onze filosofie is dat klanten alles zelf kunnen doen. Omdat wij bestaande oplossingen om, bijvoorbeeld, een website te onderhouden niet gebruiksvriendelijk vonden, hebben wij zelf een contentmanagementsysteem gebouwd dat intuïtief werkt.” Conform deze visie heeft Refresh Media ook software ontwikkeld om nieuwsbrieven te versturen, online enquêtes te maken, een beeldbank te beheren en tv-uitzendingen te maken; een compleet pakket voor online marketingactiviteiten.

Doordat het internetbureau alles zelf bouwt, zijn er korte lijnen en biedt het flexibiliteit en snelheid als klanten iets gewijzigd willen hebben. “Bedrijfsprocessen worden steeds vaker gekoppeld aan websites waardoor deze steeds belangrijker worden. Denk aan applicaties voor reserveringen of om offertes te       maken. Omdat wij de motoren waar de applicaties op draaien, zelf hebben ontwikkeld, kunnen wij beter ‘onder de motorkap’ sleutelen dan andere internetbedrijven.”

In de toekomst wordt, naast gebruiksgemak, tijdsbesparing belangrijker. Daarom is Refresh Media één platform aan het realiseren waarop je slechts één keer inlogt en vervolgens diverse berichten kunt aanmaken en verspreiden. ”Je moet in zo min mogelijk tijd een bericht kunnen publiceren op websites, Facebook en tv-schermen en versturen naar externe media zoals krantenredacties. Doordat wij alle producten zelf hebben ontwikkeld, kunnen deze eenvoudig met elkaar gekoppeld worden. Dat is wel zo efficiënt.”

Indien gewenst blijft Refresh Media ook na oplevering van bijvoorbeeld een website betrokken. “Een website of webshop ‘refreshen’ is namelijk een continu proces. Dat geldt voor zowel inhoudelijke als voor achterliggende technieken en mogelijkheden. Dankzij periodieke verbetervoorstellen, die samen met de klant worden opgesteld, voorkom je dat een website na 3 à 4 jaar verouderd is en helemaal op de schop moet.” Zo’n verbetervoorstel bestaat vaak uit een mix van online marketingwerkzaamheden zoals het optimaliseren van de vindbaarheid, bezoekersinformatie, nieuwsberichten plaatsen, nieuwsbrieven versturen of aanpassen van de lay-out van de website.

Fullservice internetadviesbureau
Refresh Media heeft ongeveer 400 klanten. “Zowel MKB-klanten in Nieuwkoop en omgeving als grotere klanten buiten de regio zoals pensioenorganisatie PGGM en de gemeente Rotterdam.’’ De afgelopen twaalf jaar is het zeven medewerkers tellende bedrijf gegroeid van websitebouwer tot fullservice internetadviesbureau. Plannen voor de toekomst zijn er genoeg. Op dit moment oriënteert het bedrijf zich op de koop van een ander pand. Waar en wanneer dit gebeurt, is nog onbekend, maar binnen een jaar hopen Ron en Pieter hierover meer bekend te maken. “Momenteel kijken wij vooral uit naar toekomstige samenwerkingen en de realisatie van nieuwe producten waarmee bedrijven zelf de regie hebben over hun online succes.”

Refresh Media
Industrieweg 2b
2421 LJ Nieuwkoop
T 0172 – 570 424
E [email protected]
I www.refresh-media.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *