CompuTerAar : “Eerst de klant, dan pas verkoopcijfers”

Verkopen en repareren van computers, hoofdzakelijk aan particulieren. Dat is wat CompuTerAar zes dagen per week doet, al zestien jaar, zowel in de winkel in Langeraar als thuis bij klanten, die te vinden zijn in een straal van twintig kilometer rondom de winkel maar soms ook daarbuiten. Een interview.

“We moeten opboksen tegen het vooroordeel dat computers bij landelijke ketens van computerwinkels goedkoper zijn dan bij ons,” zeggen Peter van der Jagt, George Versluis en Piet Vis van CompuTerAar. “Maar dat is slechts beeldvorming. In veel gevallen zijn we zelfs goedkoper, zeker als je in ogenschouw neemt dat wij veel meer service verlenen. Bij ons zijn de lijntjes kort. Wij hebben geen servicebalie die doorverwijst naar een fabrikant, waardoor je drie weken op een antwoord moet wachten. En als wij een pc of een laptop leveren, dan is die echt startklaar inclusief een werkende internetverbinding. Klanten hoeven de computer alleen nog maar aan te zetten. En als er problemen zijn, bijvoorbeeld als gevolg van een computervirus, beginnen we altijd eerst met het redden van de gegevens.”

Geen boeken
CompuTerAar is sinds 2001 gevestigd aan de rand van het winkelcentrum in Langeraar aan de doorgaande weg naar Ter Aar, waar het bedrijf in 1999 werd opgericht. De eerste bedrijfsruimte was een hokje van 5 bij 5 meter op een bedrijventerrein. Peter en George waren de oprichters van CompuTerAar, een toepasselijke naam, bedacht door Peter. Piet Vis is er ook vanaf het eerste uur bij, hij op parttime basis.

“Het begon als hobby,” kijken de drie terug op de beginjaren. “Zo zijn we in dit werk gerold en hebben we ons verder ontwikkeld. Er bestaan geen boeken waarin staat hoe je een computerwinkel runt. Maar als je geïnteresseerd bent in computers, weet hoe die werken en hoe ze er van binnen uitzien, dan leer je het vak vanzelf en kun je jezelf steeds verbeteren. Zo groeien we mee met de technische ontwikkelingen.”

De klanten zijn voornamelijk particulieren, maar de komende jaren hoopt CompuTerAar ook meer kleinzakelijke klanten te verwelkomen. “We zoeken uitbreiding op de zakelijke markt, met kwaliteit, duurzaamheid en laagdrempelige service als onderscheidende kenmerken,” zeggen de drie eigenaren.

De ervaring is er. In de beginjaren hielp CompuTerAar honderden kwekers met het plaatsen van software voor een elektronische aanvoerbrief, die de bloemenveilingen in die tijd bedachten. En nog steeds worden kwekerijbedrijven geholpen, bijvoorbeeld als zij overstappen op nieuwe computerapparatuur. “Service vinden we belangrijk. We zijn oplossingsgericht en proberen er altijd samen uit te komen. We kijken niet in de eerste plaats naar de verkoopcijfers, maar naar wat de klant wil. De goede cijfers komen dan vanzelf.”

CompuTerAar
Langeraarseweg 41
2461 CE Langeraar
T 0172 – 60 70 31
I www.computeraar.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *