Bloksma Keukens: “Wij blijven op het netvlies van de klant”

“Het nadeel van een goede keuken is dat je je klant twintig jaar niet ziet,” zegt Dick Bloksma, eigenaar van het gelijknamige, ruim opgezette keukenbedrijf in Leimuiden. Vandaar dat hij zoekt naar manieren om klanten doorlopend aan zich te binden.

Eén zo’n manier is een cheque voor een gratis check van de keuken. Na vijf jaar staat er een monteur op de stoep om de keuken na te stellen. “Zo houden we contact met de klant en blijven we op het netvlies,” zegt Dick. “Onze klanten zijn hier zéér positief over. En nog belangrijker: ze praten erover met andere potentiële klanten.” Ook over andere initiatieven is de klant enthousiast, zoals kookworkshops en de jaarlijkse proeverij in de showroom, een nieuw initiatief dat ruim driehonderd mensen trok.

Hoe onderscheidt Bloksma Keukens zich verder? Dick: “We zitten heel centraal in een grote regio. We gaan voor kwaliteit tegen een scherpe prijs, we doen wat we beloven en werken transparant. Het belangrijkste is dat we verder gaan dan alleen meedenken. We dragen alternatieven aan voor de indeling en vragen een klant wat die verwacht van de keuken. En bij ons wordt elke klant een week na montage gebeld om te vragen of alles naar wens is verlopen.”

Alle prijsklassen
Klanten denken soms dat een goedkopere keuken automatisch minder service betekent, vervolgt Dick. “Dat is bij ons niet zo: elke klant is een klant. Iedereen krijgt dezelfde service. We leveren keukens in alle prijsklassen. Om ook de starters weer in de winkel te krijgen, hebben we sinds dit jaar een tweede zaak (Best Budget Keukens) naast de huidige geopend. Want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.”

Bloksma Keukens
Noordeinde 116, 2451 AJ Leimuiden
T 0172 – 50 74 54
I www.bloksmakeukens.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *