Casualstore Blue Image: “Goede service moet in je DNA zitten”

Tien jaar geleden openden Julia en Hans van Put hun casualstore Blue Image op een A-locatie in het winkelhart van Alphen aan den Rijn. “Het winkelend publiek kan niet om ons heen.” 

Het interview begint met een kijkje in de winkel. Hans van Put laat vol trots zijn collectie dames- en herenkleding zien, die hij kenschetst als trendvolgend, onderscheidend en een uitgekiende combinatie van sportief tot casual chic, met diverse merken zoals SuperDry en Cavallaro. In tegenstelling tot andere winkels is de collectie niet gerangschikt op merk maar op kleur. Speciale aandacht is er voor visuele merchandising, waardoor de winkel op spanning is en in één oogopslag duidelijk wordt hoe je kledingstukken kunt combineren.

Klanten verrassen
“Klanten kunnen niet om ons heen,” zeggen Julia en Hans. “Er komen veel mensen uit omliggende gemeenten, ook ondernemers. Alphenaren willen nog weleens naar grotere steden gaan. Om dat te voorkomen, zorgen wij dat de service goed is en persoonlijk. Hier kennen we onze klanten nog. Goede service moet in je DNA zitten. Dat betekent je klanten verrassen, bijvoorbeeld op de middag voor kerst een klant bellen om door te geven dat zijn broek klaarligt, of deze opsturen als hij geen tijd heeft om hem op te halen. Je moet verwachtingen overtreffen. Ook leggen wij de klant graag in de watten met give-aways. Ons motto is: klant centraal = resultaat optimaal.” “We hebben niet één voorbeeldwinkel waar we ons aan spiegelen,” zegt Hans. “Julia en ik kijken goed rond in bijvoorbeeld Parijs, Barcelona of Rotterdam. Nieuwe trends signaleer je niet alleen op beurzen maar ook op straat.”

Julia & Hans van Put
Blue Image
Pieter Doelmanstraat 1, 2405 CE Alphen aan den Rijn
T 0172 – 475 893
I www.blueimage.nl E [email protected]

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *