Citroën C4-Cactus: Autorijden moet leuk en ongecompliceerd zijn

En dat vergeten we wel eens als we alleen maar kijken naar de bijtelling wat nu zo langzamerhand de enige beslissende factor blijkt te zijn. Misschien ben ik een roepende in de zakelijke woestijn, maar genieten van elke dag autorijden is toch ook een vorm van plezier in het leven?

Door: John Vroom

Neem nou de Citroën C4-Cactus. De naam alleen al. En dat model. Typisch Citroën. Eigenzinnig! Het zal niet ieders smaak zijn, maar hij is wel erg leuk. Net als bij de 2CV destijds heeft Citroën er alles aan gedaan om de auto zo basic mogelijk te houden vanwege het lage gewicht. Leuk gebruiksgemak dus voor een sympathieke prijs. Dus een eenvoudig en functioneel interieur. Achter het praktische aan de onderzijde wat afgeplatte stuur een rechthoekig display’tje met een digitale snelheidsmeter en wat lampjes. Een toerenteller is geen optie. Daarnaast een infotainmentdisplay met daaronder gewoon een rijtje drukknoppen. Airbag niet ter hoogte van het dashboardkastje, maar in het plafond. Geen ventilatierooster voor de passagier. Brede comfortabele stoelen uit het  ID19 tijdperk en zelfs een bank als je de automaat kiest. Deurlussen als handgreep en de achterramen zijn uitklapbaar, want dat spaart een hoop deurelektronica en dus gewicht. Het achterportier trek je dicht aan het opbergvak en niks in delen neerklapbare achterbank. Net als toen! En ja, de bijtelling is 14%, dus no worries, maar daar ging het mij niet om. Genieten van leuk en ongecompliceerd autorijden, dat is mijn issue!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *