De nieuwe Volkswagen Polo: Keurige en zuinige zakenauto

Weer zo’n keurige zakenauto met 14% bijtelling, met van die zuinige motoren. Hij zal het zeker weer goed gaan doen in de top 10 van zakenauto’s in Nederland.

Door: John Vroom 

Vergeleken met zijn voorganger zien we wat andere lampunits, een gerestylde voor- en achterbumper en in het interieur is het infotainment-systeem aangepast. Op zich ziet het interieur er ook keurig uit. Mooie klokken en een goede ergonomie. Fraai vind ik de subtiele chroomlijstjes zo her en der. Belangrijkste vernieuwing is de serie motoren. De 1.2 TDi is vervangen door een 1.4 TDi die net zo zuinig is, maar wel iets meer pit heeft. Voor de benzinerijder heeft de Polo nu ook een paar nieuwe interessante motoren, zoals de 1.0 MPi die we kennen uit de Volkswagen Up die een verbruik heeft van 1 op 20. Eveneens zijn nu leverbaar de turboloze driecilinder met 60 of 75 pk. Dit najaar komt overigens een versie van deze motor met turbo op de markt met 95 pk en die een benzineverbruik van bijna 1 op 25 moet kunnen halen. Niet standaard, maar wel een hele bijzondere te bestellen optie is de adaptieve cruise-control met radartechniek. Met knopjes op het stuur stel je de gewenste snelheid en afstand tot de voorganger in en de techniek zorgt dat de auto waar nodig afremt en weer sneller gaat en voorkomt dat je niet op je voorganger knalt. Je kunt natuurlijk ook zelf opletten lijkt mij. Kortom, een keurige en zuinige zakenauto.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *