Eén ding is zeker in deze snel veranderende wereld, een Golf blijft altijd lijken op een Golf. En dus ook deze nieuwe Golf. Niet echt veranderd, maar wel verbeterd.
Allereerst qua design. Hij is op alle fronten scherper gesneden en oogt daarom eleganter en sneller. Feitelijk is hij breder en lager geworden met een grotere wielbasis. Hoewel Volkswagen interieurs nooit echt spannend zijn, althans dat vind ik, oogt het nieuwe interieur vlotter, wat speelser en eigenlijk ook volwassener. Mooie materialen met wat pianolak-accenten om het op te sjieken. Het middenconsole is wat naar de berijder toegeplaatst met daarop een nu standaard infotainmentscherm met een infraroodsensor, waardoor je er maar naar hoeft te wijzen om menu’s op te roepen. Belangrijk nieuws is het zitmeubilair dat nog fijner is geworden met meer leefruimte om je heen. Met name achterin zit je goed wat been- en hoofdruimte betreft.
Topper
De bagageruimte is ook heel handzaam met een lage tildrempel en als je de achterbank plat gooit blijf je niet zitten met de hoedenplank, want daar is ruimte voor gemaakt onder de vloer boven het reservewiel. Rijden doet de nieuwe Golf nog beter. Scherper, sportiever en met en speciale optie kan je met 1 knop kiezen uit Comfort, Normal, Sport of Eco, waarop het rijgedrag van de Golf reageert. Ruime keus uit motor- en luxevarianten. Zal ongetwijfeld weer een topper worden!
De dealer: “Perfectie”
“Perfectie tot in detail! De compleet nieuwe Golf stelt weer de norm in zijn segment. Topkwaliteit, comfort en veelzijdigheid. De Golf beschikt over de nieuwste technologieën die efficiency, veiligheid en rijdynamiek naar een hoger niveau tillen”, volgens Ronald Maas, Algemeen Directeur van Maas Autogroep.
Facts
Motoren
Benzine
1.2 TSI
1.4 TSI
Diesel
1.6 TDI
2.0 TDI
Afmetingen
Lengte 4.25m
Breedte 1.79m
Hoogte 1.45m
Draaicirkel: 10.9m
Inhoud
Brandstoftank 50l