Het is een Elektrische auto in combinatie met een benzinemotor en komt dus in aanmerking voor alle fiscale voordelen en is natuurlijk goed voor het imago van ‘Duurzaam Ondernemen’.
Maar…je kan de elektriciteitaccu op ‘hold’ zetten en dus voornamelijk op benzine rijden. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, maar ondernemers blijven ondernemers, toch? Aan de buitenkant herken je en dus ook je medeweggebruikers hem niet direct als ‘milieu’-auto. Het is een forse zakenauto met sportieve eigentijdse lijnen. Het interieur is luxe uitgevoerd in een moderne vormgeving en is grotendeels overgenomen uit de Insignia.
Prima dus.
Voorin zit ik goed en ook achterin met twee duidelijke stoelen in plaats van een achterbank vanwege het accupakket. Bedoeling is dat u de Ampera thuis aan de stekker hangt en in 4 uur tijd oplaadt, zodat u er ongeveer 80 kilometer elektrisch mee kunt rijden en als dat op mocht zijn u over kunt schakelen op de benzinemotor. De Ampera heeft zelfs 2 elektromotoren, 1 voor de lage snelheden en 1 die bijschakelt bij hogere snelheden. Veel trekkracht dus en dat resulteert in een soepel en vlot rijgedrag.
En, je kan zelfs nog kiezen voor een extra sportief rijgedrag. Eigenlijk zou je hem zelf moeten proeven, dus ik zou zeggen rij binnenkort eens langs bij Motorhuis in Leiden. Opel, slim bezig!