Het lijkt mij fantastisch als mensen je zouden vragen ‘Wat rij jij?’ en dan te kunnen antwoorden ‘Een Alfa Romeo Giulietta’. Klinkt toch als romantische muziek in je oren? Een naam die bij mij ook herinneringen oproept uit de mooie Alfa jaren uit 19toen. Eén en al emotie dus.
Een herkenbare, maar veel fraaiere MiTo neus. Het mooist vind ik hem vanaf de zij- en achterkant gezien met het bijzonder scherp oplopende lijnenspel. De achterkant had iets eigenwijzer gemogen, maar in zijn totaliteit is het een beauty. Het interieur is ook zo lekker Alfa. Smaakvolle zwart- en grijstinten, met her en der subtiel voorzien van rode accenten, zoals de dashboardverlichting, rood stiksel in het leren stuur en stoelbekleding en rood Alfa logo op de hoofdsteunen. Mooie klokken ook. De zit voor mij is prima. Achterin een beetje krap, maar ach, dit is een rijders-auto en niet zozeer een meerij-auto zullen we maar zeggen. En over het rijden gesproken, de Giulietta rijdt voor-treffe-lijk! Een hele sportieve auto. Stuurt strak, gretige motor, zeker in de Sportstand van de DNA keuzeknop en schakelt boterscherp. Met een score van de maximale vijf sterren in de tests van de Euro NCAP kan deze Alfa als één van de veiligste auto’s op de weg beschouwd worden. Ik zou er nog pagina’s over kunnen schrijven, maar je moet hem gewoon zelf gaan ‘proeven’. Een belevenis voor de liefhebber!
De Dealer
‘Italiaans dynamiet!’
“Als je zakelijk in deze Alfa Romeo Giulietta stapt dan zal hij je verbazen aan alle kanten. Eén brok Italiaans dynamiet, top wegligging en voorzien van de belangrijkste extra’s. Eigenlijk zijn er op het gebied van echt autorijden in deze prijsklasse weinig alternatieven”, volgens Robert den Boer, Regiomanager Zakelijke Markt bij Motorhuis.
Facts
Motoren
Benzine
1.4 Turbo 120 pk
1.4 Turbo MultiAir 170 pk
1750 Tbi Quadrifoglio Verde 235 pk
Diesel
1.6 JTDm 105 pk
2.0 JTDm 140 pk
2.0 JTDm 170 pk
Afmetingen
Lengte 4350 mm
Breedte 1798 mm
Hoogte 1465 mm
Inhoud
Bagageruimte 350 l