Video: Achter de schermen van het Grote juryberaad

Welk bedrijf heeft de jury het meest kunnen overtuigen? In het sfeervolle restaurant de Zwaan aan de boulevard in Katwijk kwamen de juryleden donderdag 8 maart j.l. bij elkaar om […]

De mens maakt het verschil (2)

De klantrevolutie is nu dus echt uitgebroken! Dankzij social media is de greep naar de macht voor de consument een voldongen feit. Internet brengt niet alleen klanten en hun emoties […]

Jurylid Sterkste Schakel Frank Ponsioen: “Passie geeft de doorslag”

Frank Ponsioen, partner bij Grant Thornton in Alphen aan den Rijn, is sinds de start van de Sterkste Schakel, zeven jaar geleden, lid van de jury. ‘Maatschappelijke betrokkenheid vind ik […]

Klantgericht worden, zijn en blijven hoe doet u dat in de praktijk?

In de aanloop naar ‘De sterkste schakel 2012’ verkiezing op 2 maart 2012 vindt u vandaag de derde en laatste bijdrage over klantgerichtheid. In de vorige twee artikelen heeft u […]

“Wat zou het heerlijk rustig zijn zonder Klanten”

Een prachtige uitspraak van mijn gewaardeerde Klantgerichtheid collega Jos Burgers. Zijn toeschouwers in de zaal moeten er altijd hartelijk om lachen als hij dit zegt. Gek eigenlijk, want voor behoorlijk […]

Jurylid Sterkste Schakel Hans Klemens: “Ondernemers geven ogen en oren de kost”

“Het concept van de verkiezing van de Sterkste Schakel spreekt me erg aan,” zegt jurylid Hans Klemens van het ID College. “Ik heb hooggespannen verwachtingen. En het is leerzaam, want […]

Geef medewerkers de ruimte voor Klantgerichtheid

In veel organisaties worden mensen opgeleid op een manier die juist niet tot interne Klantgerichte mentaliteit kan leiden. De Klantgerichte medewerker wordt vreemd genoeg in de kiem gesmoord. Hoe is […]

De mens maakt het verschil

Ruim 10 jaar geleden schreven Joseph Pine en James Gilmore hun boek “the Experience Economy” (de Beleveniseconomie). Een boek dat sinds het verschijnen wereldwijd een enorme impact heeft op de […]

Wat levert klantgericht werken op en hoe staat de organisatie ervoor?

Dit is het tweede deel van drie artikelen over klantgerichtheid in Rijnstreek Business in het kader van de strijd om de ‘De Sterkste Schakel 2012’. In de vorige editie ging […]

Tips voor klantgericht handelen op de vakbeurs

Treed uw klant met een open mind tegemoet Ongetwijfeld heeft u veel geld uitgegeven aan uw presentatiemateriaal voor de deelname aan vakbeurzen. U heeft waarschijnlijk aardig geïnvesteerd in een presentatiewand, […]

Klantgerichtheid: wat is het en waarom is het belangrijk?

De strijd om de titel ‘De sterkste schakel 2012’  en daarmee de meest klantgerichte organisatie is volop bezig in de Rijnstreek , de nominaties op www.sterkste-schakel.nl stromen binnen. In tijden […]

Is uw klant werkelijk koning?

Klantgericht ondernemen is de laatste jaren een hot item. Niet alleen de crisis dwingt bedrijven er alles aan te doen hun klanten te behouden. Ook de boeken ‘Kloteklanten’ uit 2007 […]

Betrokken werknemers zijn essentieel voor het succes van de organisatie

Het realiseren van enthousiaste collega’s: dat is échte winst! Wereldwijd heeft slechts tien procent van de werknemers het gevoel dat de bedrijfsleiding haar ondergeschikten behandelt als het belangrijkste onderdeel van […]