Kia Niro Hybrid


Deel dit artikel

De elektrische versie van de Kia Niro gaat als warme broodjes over de toonbank. Een zeer succesvolle variant dus, maar de Hybride uitvoering doet het ook erg goed, zeker na de face-lift van eind vorig jaar, waarbij het design wat strakgetrokken is en een vernieuwde voorbumper heeft gekregen en V-vormige led-dagrijverlichting.

Aan de achterkant kwamen nieuwe led-lichtunits. Ook nieuws in het interieur, met een geheel nieuwe indeling van het middenconsole. Doordat de centrale ventilatieroosters zich nu onder, in plaats van naast het infotainmentscherm bevinden kon dit gelijk groter groeien en dat was wel nodig, want deze Niro kreeg het UVO Connect-system, waarbij een breed, goed onder handbereik geplaatst 10,25-inch display daarbij het uitgangspunt was. Het dashboard zelf ziet er nu opgeruimd uit met mooi gebruik van pianolak. 

Aan de techniek is overigens niets veranderd en beschikt de Niro over een 1.6 GDi-benzinemotor, een zestraps DCT-automaat, elektromotor en een accupakket van 1,56 kWh. Eigenlijk is de Niro een allemansvriend. Hij stuurt licht, heeft een uitgebalanceerd onderstel, zit prettig en is ruim voor zowel de bestuurder als zijn passagiers en biedt ook royaal ruimte voor hun bagage. De Kia Niro Hybrid heeft nu ook een dichte grille gekregen, zodat het lastiger wordt de E van de Hybrid te onderscheiden, maar als het toch wilt weten, kijk dan naar de ‘dagrijlicht-pijl’ aan de voorkant. De E-Niro heeft er 1 per kant en de Hybrid 2. Ervaar de Niro zelf bij Autobedrijf Kleverlaan in Noordwijkerhout.

John Vroom, autoredacteur

Leave a Comment