Dutchwyse: Eigenwijs en creatief, maar altijd met oog voor de klant


Deel dit artikel

Hoe zorg je als klein bedrijf dat je meedoet met de grote jongens? Is dat overigens de juiste vraag wanneer je de strategie van je eigen bedrijf ontwikkelt? Met Stephan Thakoer en Wilco Slingerland hadden wij een goed gesprek over hún manier van werken.

GENOMINEERD VOOR DE STERKSTE SCHAKEL 2020

“De naam Dutchwyse hebben wij ‘cadeau’ gekregen van een grote buitenlandse opdrachtgever. Die vond ons een toonbeeld van Nederlandse eigenwijsheid.” Iedereen bij Dutchwyse is er zichtbaar trots op. “Wij hebben dat opgevat als compliment en er met plezier onze bedrijfsnaam van gemaakt.”

De ‘eigenwijsheid’ van het bedrijf voorkomt dat ze ooit ‘nee’ zeggen tegen een klant. “Wij zijn van oorsprong techneuten, mensen die dingen fixen. Met die aanpak gaan wij dus ook door totdat het werkt, en dan pas leveren wij uit. En wij bemoeien ons graag met de achtergronden van ICT-wensen.” Dat lijkt eigenwijs, maar wordt door de klanten bijzonder op prijs gesteld.

Linkshandige muis wijst de weg
“Als leverancier van hardware voor werkplekken hadden wij al een goede reputatie opgebouwd toen wij van een grote winkelketen de vraag kregen voor het leveren van een linkshandige muis. Kennelijk hadden ze daarvoor bij anderen nul op het rekest gekregen. Zoiets laten wij natuurlijk niet voorbij gaan.” Die muis kwam er en inmiddels verzorgt Dutchwyse voor dat bedrijf hardware voor honderden winkels in heel Europa.

Van meedenken met hardware . . . 
“Gewoon leveren wat men vraagt is niet de beste manier van doen. Wij gaan naast de ondernemer zitten en proberen zijn of haar wensen te doorgronden.” Hét voorbeeld daarvoor is de ontwikkelingen rond ‘de cloud’. “Dat je als bedrijf naar de cloud zou moeten is niet het juiste uitgangspunt. Veel slimmer is je af te vragen hóe je daar gebruik van zou willen maken.” Daarvoor wil Dutchwyse dus eerst weten wáár een ondernemer tegenaan loopt en wat hij nodig heeft.

 . . . naar ‘desktop as a service’
Dutchwyse zegt daarom nooit zomaar ‘ja’. “Wij willen echt graag creatief zijn en oplossingen leveren. Dus leveren wij volledig voorgeïnstalleerde werkplekken én beheren wij die werkplekken voor onze klanten op afstand. Daar hebben wij zelfs weer eigen software voor ontwikkeld. Het totaalplaatje heet ‘desktop as a service.’”
En omdat Dutchwyse als grote afnemer van hardware met alle grote merken contacten onderhoudt zitten zij op de eerste rang wanneer die grote merken nieuwe ontwikkelingen introduceren. “Daar leren wij enorm veel van en dat geven wij snel aan onze klanten door”. Een uniek plekje in de markt.

‘IT mogelijkheden groeien de pan uit’
“De IT behoeften van een bedrijf zijn niet meer bij te benen voor één systeembeheerder. Wij zien dat bedrijven moeite hebben met die verandering. Die hebben een veel breder team van vakmanschap nodig.” Dutchwyse positioneert zich prima voor die klanten.

Dutchwyse
De Lasso-Zuid 3F, Roelofarendsveen
T 088 506 4500
E info@dutchwyse.nl
I www.dutchwyse.nl

Leave a Comment