Wasserij & Stomerij Van Steijn claimt: ‘Als alleen het beste goed genoeg is’


Deel dit artikel

‘Alleen als het beste goed genoeg is’ klinkt als een nogal grote claim. Tijd dus om aan Angelika van Steijn te vragen hóe zij dat waarmaakt. “Goede kwaliteit machines en wasmiddelen, handwerk in de afhandeling en altijd klaarstaan voor de klant.” Zij en haar man Namir al Soudi lieten hun bedrijf er flink mee groeien.

“Toen wij vier jaar geleden de al bestaande zaak overnamen werkte ik als griffier in de rechtbank en had Namir hooguit een paar maanden ervaring bij de wasserij. Tóch zagen wij mogelijkheden voor       een doorstart onder onze eigen naam.” Sinds mei 2015 heeft Angelika niet meer stilgezeten en het bedrijf laten groeien naar tientallen klanten en acht man personeel.

De start van het bedrijf was zwaar werk en Angelika heeft zich wel eens afgevraagd waar ze aan begonnen was. Maar in ons gesprek wordt snel duidelijk dat ze twee dingen snel in de gaten had: “Het leek mij dat de kwaliteit zeep belangrijk is. Niet alleen voor de schoonheid van de was, maar ook voor de levensduur van het wasgoed. Wij zijn dus begonnen met experimenteren met middelen van verschillende leveranciers tot wij de beste kwaliteit vonden.”

Eén uur per dag bellen

Het tweede waar zij onmiddellijk aan begon was het contact met oude en nieuwe klanten. “Ik nam mij voor om iedere dag één uur te besteden aan het bellen van potentiële klanten. Met een lijst bedrijven in de horeca voor mijn neus heb ik tientallen, honderden bedrijven gebeld. ‘Nee’ als antwoord schrikt mij niet af. Ik heb respect voor dat antwoord. Maar twee van de tien gebelde bedrijven is nieuwsgierig en daar ben ik afspraken bij gaan maken.” Na vier jaar heeft het bedrijf vier keer zoveel klanten. Geen slecht begin!

Kwaliteit door handwerk

“Dat wij niet een heel groot bedrijf zijn heeft een belangrijk voordeel: veel van de afhandeling van ons werk is handwerk. Met de hand vouwen is beter voor het stikwerk van was- en linnengoed. En wij zien eventuele resterende vlekken wanneer alles door mensenhanden gaat.” Op die manier kunnen Angelika, Namir en hun medewerkers een betere kwaliteit leveren.

“Voor een klein hotel of bed & breakfast is een dekbedovertrek een flinke investering. Wij zorgen er met onze kwaliteit voor dat die langer meegaan.”

Visitekaartje van de horeca mag geen hoofdpijn kosten

“Een B&B-eigenaar vertelde ons dat sinds wij voor hen de was doen hij weer met zijn vrouw met vakantie kan. De vorige wasserij bezorgde hem zoveel gedoe dat het niet leuk meer was. Een hoteleigenaar zegde haar klandizie op en zocht een goedkopere wasserij. Die kwam tamelijk snel bij ons terug voor onze flexibiliteit.”

“Wij willen met onze kwaliteit en flexibiliteit bijdragen aan het probleemloos draaien van je horecabedrijf. Schoon linnen is je visitekaartje en dat hoeft geen hoofdpijn te kosten.”

Wasserij & Stomerij Van Steijn
Meer en Duin 58L, Lisse
T 0252 723 058
E info@wasserijvansteijn.nl
W www.wasserijvansteijn.nl

Leave a Comment