Domaine Huis ter Duin ontwikkelt zich verder: De zakelijke ontmoetingsplek van de regio


Deel dit artikel

Wanneer men op de N206 rijdt richting Noordwijk ziet men Grand Hotel Huis ter Duin al liggen. De perfecte uitvalbasis voor een zakelijke lunch, diner of borrel. Genoeg parkeergelegenheid en het brede palet van restaurants zorgen ervoor dat het nuttige en het aangename worden verenigd. Het werd dus eens tijd om met Stephan Stokkermans, Managing Director, in gesprek te gaan. Het hotel blijft zich ontwikkelen en heeft mooie plannen voor de (nabije) toekomst.

Stephan, waarom denk jij dat de zakelijke gast voor Huis ter Duin kiest?

“Noordwijk heeft een centrale ligging in de regio. Hierdoor weet de zakelijke gast de gemeente al snel te vinden. Het brede scala aan restaurants en de parkeerfaciliteiten zorgen ervoor dat men kiest voor Huis ter Duin. Van informeel genieten in Brasserie La Terrasse en Breakers Beach House tot aan een kop koffie of een goed glas wijn in de Van Diepeningen Lounge. Voor de culinaire beleving is Restaurant Latour de perfecte plek. Voor elk type zakelijke gast hebben wij een perfecte oplossing.”  

Er liggen plannen voor de herinrichting van het gebied rond Huis ter Duin. Hoe zien die er in grote lijnen uit?

“Om te beginnen gaan we het historische deel van het gebouw vernieuwen. De gevel krijgt een make-over met behoud van de huidige architectuur en de 83 kamers in dit deel van het hotel worden vernieuwd, in navolging van de 170 kamers in het andere deel van het hotel die een paar jaar geleden al een facelift hebben gekregen. Verder willen we de terrassen aan de zeezijde van het hotel opnieuw inrichten. Daarnaast heeft de Noorlander Groep onlangs haar plannen bekend gemaakt voor een parkeergarage met expocentre.”  

Wat betekenen de plannen voor Noordwijk?

“Zo’n 130 jaar geleden heeft Noordwijk de keus gemaakt om zich te ontwikkelen van vissersdorp tot badplaats. Door die omslag is Noordwijk groot geworden. Nu staan we op het omslagpunt om ons als badplaats te vernieuwen. Zowel door te investeren in faciliteiten maar ook in het karakter van de badplaats. Er zijn bijvoorbeeld plannen om van Noordwijk een kuuroord te maken. Daarvan zijn er maar een paar in Nederland. Dit past bij het streven om van Noordwijk een zogeheten blue zone te maken. Burgers, bedrijven en overheid in blue zones zorgen ervoor dat mensen langer vitaal blijven en gezond oud worden.” 

Waarom zijn goede parkeervoorzieningen zo belangrijk?

“Bij een kwaliteitsbadplaats horen goede parkeervoorzieningen. Een parkeergarage zou een doorbraak betekenen. Het winkelend publiek, congresgangers en toeristen kunnen dan veel gemakkelijker in Noordwijk komen en er blijven. Vandaar dat de Noorlander Groep en Grand Hotel Huis ter Duin graag meedenken met de gemeente over deze uitdaging.” 

Tot slot: hoe past het onlangs geopende restaurant Salt Seafood in de plannen? 

Voorganger Zon en Zeebad heeft afgelopen voorjaar plaats gemaakt voor Salt Seafood. Het is nu een pop-up restaurant waar de focus ligt op vis en andere producten uit de zee. Salt wordt net als Copper gerund door de Noorlander Groep. Waar de gasten bij Copper in de parkeergarage kunnen parkeren, is het voor de gasten van Salt ideaal om gebruik te maken van de parkeerfaciliteiten van Grand Hotel Huis ter Duin. Zo zijn wij altijd bezig met de beleving van de gasten. Op deze manier kunnen we ons nog nadrukkelijker profileren als ontmoetingsplaats voor het bedrijfsleven, zowel binnen als buiten onze regio.”

Grand Hotel Huis ter Duin
Koningin Astrid Boulevard 5
2202 BK Noordwijk
T (071) 361 92 20
I www.huisterduin.com
E info@huisterduin.com

Leave a Comment