Zijn visitekaartjes nog steeds up-to-date? 5 redenen waarom u het niet zonder zou moeten doen


Deel dit artikel

Tegenwoordig zijn analoge reclamemedia toch volstrekt irrelevant, nietwaar? Iedereen is uitgerust met een smartphone. Een adres of telefoonnummer wordt snel opgeslagen. Toch blijft het creëren van een goed gevoel bij uw klant belangrijk.  U wilt immers herinnerd worden.

Wij geven u 5 redenen waarom u het klassieke visitekaartje niet uit uw marketingmix zou moeten verwijderen.

1. Snelheid

Er is geen makkelijkere en snellere manier dan het overhandigen van een visitekaartje aan uw gesprekspartner. Alles wat belangrijk is, is in één oogopslag te zien:

– Aanspreekpartner
– Adres
– telefoonnummer
– e-mailadres
– website

Al deze informatie met de hand opschrijven of invoeren in een smartphone kost tijd. Tijd, die u waarschijnlijk niet vaak heeft tijdens een gesprek.

2. Eenvoudige marketing tool

Onderschat de kracht van een eenvoudig kaartje niet. Gepersonaliseerd en ontworpen in de huisstijl van het bedrijf, is het visitekaartje het gezicht van uw bedrijf. Dit kleine stukje papier, of ander materiaal, is vaak het eerste contactmoment met potentiële klanten en zakenpartners. Wie op dit moment overtuigt, zal niet snel vergeten worden.

3. Creëer vertrouwen

Visitekaartjes zijn niet alleen de afspiegeling van uw bedrijf. Het geeft uw gesprekspartner binnen enkele seconde een gevoelsindruk. Door gebruik te maken van een tastbaar visitekaartje, worden aanraking en zicht gestimuleerd. Daarnaast is en blijft een visitekaartje, persoonlijker en vertrouwenwekkender dan een e-mail. Een ander voordeel: met een hoogwaardig visitekaartje in een aantrekkelijk design kunt u de kwaliteit van uw bedrijf in één oogopslag laten zien.

4. Een goedkoop alternatief voor goede marketing

Visitekaartjes maken verdergaande en doelgerichte effecten voor minder geld mogelijk. Het komt terecht bij de juiste persoon. Ze kunnen ook eenvoudig en goedkoop online worden samengesteld en besteld. Een grote keuze aan materialen en verschillende designs maken het geheel compleet.

5. Netwerken gemakkelijk gemaakt

Vooral in de snel veranderende zakenwereld van vandaag de dag is het moeilijk om alle contacten te onthouden. Wanneer je iemand face-to-face ontmoet, ontwikkel je andere relaties dan bijvoorbeeld wanneer je gewoon een e-mail stuurt. De persoonlijke factor speelt direct mee. In landen als Japan of China is het zelfs een belediging als je geen visitekaartje hebt om te ruilen. Rory Boland analyseert dit in zijn rapport ´Hong Kong Business Card Etiquette´.

Zoals u kunt zien, is het visitekaartje verre van verleden tijd. Elke serieuze onderneming kan zich hier niet alleen in weerspiegelen. Het kleine vierkante reclamemedium opent vandaag de dag nog steeds de belangrijke deuren en poorten.

Leave a Comment