Oudshoorn Hoveniers: “We gooien niet zomaar een offerte af”


Deel dit artikel

In maart van dit jaar bestond Oudshoorn Hoveniers 25 jaar. Samen met meer dan honderd klanten, medewerkers en andere relaties stond eigenaar Kees Oudshoorn stil bij deze mijlpaal tijdens een gezellige receptie.  “Mensen durven weer geld uit te geven.”

“Met gezond verstand en goede leiding kom je een heel eind,” blijft Kees Oudshoorn bescheiden over zijn jubileum. Een vaste klantenkring, overwegend consumenten, waarvan er velen al jaren klant zijn, doet de rest. “Met zo’n basis kom je ver,” kijkt Oudshoorn terug. “Ik heb tientallen vaste klanten en dat is beter dan één grote klant, want als die wegvalt, ben je kwetsbaar.”

Geld uitgeven
Hoewel Oudshoorn Hoveniers gespecialiseerd is in het renoveren van tuinen (‘dat is het mooiste werk dat je kunt doen’) houden Kees en zijn vier medewerkers (inclusief ingehuurde zzp’ers) zich op dit moment vooral bezig met het aanleggen van tuinen. “We doen alles in eigen beheer, dus ook bijvoorbeeld metselwerk en de verlichting,” legt Kees Oudshoorn uit. “Momenteel is er veel behoefte aan het ontwerpen en aanleggen van nieuwe tuinen. Door de aantrekkende economie gaat het overal beter, onder andere in de bouw. Er is weer geld en mensen durven het weer uit te geven. Daar plukken we nu de vruchten van.”

Behalve door tuinrenovatie onderscheidt Oudshoorn Hoveniers zich door een persoonlijke aanpak. “We gooien niet zomaar een offerte af, maar gaan langs bij de mensen en lichten toe hoe we het gaan doen. Zo bouw je een band op met je klanten en kweek je vertrouwen. Pas als het gevoel goed is en als het klikt met de klant, zetten we de volgende stap. Dat kost in het begin misschien meer energie, maar het betaalt zich altijd uit. Op de website en op Facebook staan voorbeeldprojecten waarmee we laten zien wat we kunnen.”

Gladheidsbestrijding
Diezelfde werkwijze past Kees Oudshoorn toe bij zakelijke klanten, waarvan hij er ook een aantal in portefeuille heeft. “Eerst luisteren we goed en vervolgens gieten we dat in kwartaal- en meerjarenplannen. En daarbij gaat het niet alleen om de aanleg van bedrijfstuinen, maar ook om het onderhoud van bomen en struiken. En indien gewenst zorgen we er ook voor dat de toegang tot het pand gegarandeerd is. Daarom doen we in de winter ook aan gladheidsbestrijding.” Ook de komende jaren zullen klanten Kees Oudshoorn regelmatig zien, maar hij doet op 1 januari 2019 wel een stapje terug wanneer zijn oudste zoon Christopher een meerderheidsaandeel krijgt in de zaak. “Ik blijf klanten bezoeken en tuinen ontwerpen, maar ik ben bijna zestig. In 2019 hoop ik wat meer vrije tijd te krijgen, met name in de avonden, die nu nog vaak besteed worden aan de zaak. Dat is wel een lekker vooruitzicht.”

Oudshoorn Hoveniers
Heerenweg 6 C7
2222 AM Katwijk
T (071) 532 71 89
E info@oudshoornhovenier.nl
I www.oudshoornhovenier.nl

Leave a Comment