Genomineerd voor De Sterkste Schakel 2019: RegioMakelaer


Deel dit artikel

“Bij huizenverkoop bieden wij drie verschillende pakketten aan: je doet alles zoveel mogelijk onder onze begeleiding Zelf, wij doen de verkoop Samen of je laat álles Zorgeloos aan ons over. In dat laatste geval komen wij als het uitkomt zelfs de voortuin bij je vegen voor de foto’s.” Niets gaat startende ondernemers Domburg en Van der Weijden te ver. Maar ze houden zich wél strak aan hun idee over toegevoegde waarde in de makelaardij.

Elsbeth Domburg en Marlies van der Weijden kennen elkaar van de makelaarsopleiding. Die was Elsbeth begonnen omdat zij een andere tak van dienstverlening aan RegioBank van het familiebedrijf DomburgvandePanne wilde toevoegen. Marlies zocht een nieuwe carrière na een jarenlange loopbaan bij Defensie. Aan het einde van de opleiding hadden ze elkaar zo goed leren kennen dat zij op 1 september 2017 samen de maatschap RegioMakelaer startten. “De deuren tussen RegioMakelaer, RegioBank en het assurantiekantoor staan open, samen hebben wij ‘alles in huis voor jouw nieuwe thuis’.”

De klant kiest er één
“Het is een groot voordeel om met zijn tweeën te kunnen starten,” vindt Elsbeth, “niet alleen voor onszelf, maar ook voor de klanten. Al is het maar wanneer een van ons twee met vakantie is. Wat wij wel merken is dat de klant intuïtief één van ons tweeën uitkiest als favoriete contactpersoon.” “Daarnaast hebben wij allebei onze sterke punten”, zegt Marlies. “Ik ben van de PR en het verbinden, terwijl Elsbeth sterk is in financiën en vreselijk goed op détails let.” Scherp onderhandelen doen zij allebei.

Presentatie is alles
Domburg en Van der Weijden zijn nieuw in het makelaarsvak, maar zeer ervaren in hun werkzame leven. Daarom hebben ze goed nagedacht over hun aanpak. “Presentatie is alles bij het verkopen van je huis. Op onze website en op Funda laten we niet alleen zien hoe het huis eruitziet, wij kunnen ook presenteren hoe het eruit kán zien. Wij schakelen professionele fotografen in die geen groothoeklens nodig hebben om een mooie foto te maken.”
En Elsbeth is rigoreus in die aanpak. “Als ik nog één post-itvelletje teveel aan de koelkast zie hangen, dan gaat die foto over.”

Vliegende start
Gevraagd naar hun voorbereiding op de bedrijfsvoering van de makelaardij vertellen Domburg en Van der Weijden dat zij ook advies hebben ingewonnen bij het Instituut Midden en Kleinbedrijf. “Onze contactpersoon gaf ons een streefgetal voor het aantal succesvolle transacties in het eerste jaar van ons bestaan. Daar zitten wij nu – na negen maanden – al ruim boven. Hoe dat komt? Om te beginnen zijn onze klanten tevreden en dat vertelt zich snel rond. Wij hopen dat ze het waarderen dat wij écht tot het gaatje voor ze gaan. En wij denken dat onze aanpak in de smaak valt. Wij hebben het gat in de markt goed ingeschat.” Ze laten zien dat het ánders kan en dat levert ze bloemen, bonbons en omhelzingen van tevreden klanten op: aandacht maakt echt alles mooier.

Nu al verder kijken
Er is duidelijk goed nagedacht over het bedrijf: de website klopt, het logo oogt prettig en de verkooppresentaties zien er verzorgd uit. Gaan ze het daar nu bij laten, nu de start van het bedrijf zó geslaagd is? “Eerlijk gezegd denken wij stiekem al aan uitbreiden. Het moet toch kunnen om meer makelaars onder de naam RegioMakelaer te verzamelen?”

RegioMakelaer
Nieuwe Markt 2, Bodegraven
T 0172 255 255
E info@regiomakelaer.nl
W www.regiomakelaer.nl

Leave a Comment