Ouddeken Advies en Regiobank passen uitstekend bij elkaar

Het is hard werken, maar het is de enige manier om vooruitgang te boeken volgens Norbert Ouddeken: “Er zijn geen rare vragen. De klant die nu voor de deur staat heeft voorrang boven papierwerk en soms zelfs boven privétijd. Je moet maar ergens mee zitten.”

In de afgelopen jaren ging ‘het verzekeringswezen’ behoorlijk op de schop. Ouddeken noemt twee grote veranderingen: “Allereerst werd de wettelijk bepaalde provisiestructuur afgeschaft. Voorheen mochten maatschappijen provisies betalen voor overlijdens-, levens- arbeidsongeschiktheids-, ongevallenverzekeringen en hypotheken. Dat werd verboden.” Vond Ouddeken dat goed of niet? “Dat is helemaal niet aan de orde. Kijk, ik wil mijn brood verdienen door mijn vak goed uit te oefenen. Dat doe ik alleen wanneer ik waarde toevoeg voor de klant. Maar dat was in de tijd van de provisies helemaal niet duidelijk voor de klant. Nu bespreken wij hun financiële zaken in de volle breedte en laten wij zien waar het beter of goedkoper kan. Dat kost tijd, en dat levert iets op waar men bereid is voor te betalen.”

Claims en verzekeringen
Ze zeggen dat je alles kunt laten verzekeren. “Alles mag, er zijn geen rare vragen. Maar mag ik dan wel doorvragen naar wáár je bang voor bent, of welk risico je eigenlijk echt loopt? Er zijn verzekeraars die overbodige verzekeringen aanbieden. Er zijn nóg meer verzekeraars die erg ver gaan met wat ze dekken. Dat kan leiden tot een wildgroei aan vragen over de noodzaak van dat soort verzekeringen.” Ouddeken stelt daar tegenover dat hij met klanten graag bespreekt wat er echt belangrijk is in het leven. “Dan zie je dat het vooral gaat over gezondheid en toekomstplanning. Ik vind het fijn om mensen daarmee te helpen. En om door ze te leren kennen het zo goed mogelijk voor ze in te richten.”

Kennis en dienstverlening
De nieuwe regels in het verzekeringswezen houden Ouddeken en collega’s flink aan het werk voor het behouden van de vergunning. Om het jaar moeten er door het ministerie van Financiën gewaarborgde diploma’s worden gehaald. Is dat leuk? “Ik ga iedere dag fluitend naar mijn werk. Het is altijd afwisselend. Wij kunnen echt iets betekenen voor onze klanten. De cursussen voor de diploma’s houden ons scherp.” Voordat hij voor de financiële dienstverlening koos, werkte Ouddeken als bedrijfsleider in een supermarkt. “Een kennis die adviseur was voor RVS bracht mij op het spoor van verzekeringen. Na vijf jaar RVS besloot ik al voor mijzelf te beginnen. In 2010 nam ik een vestiging van Regiobank over. Nu kan ik een heel breed palet van financiële diensten bieden.”

Helpen en adviseren
Regiobank is begin 2017 door twee verschillende, Nederlandbrede consumentenpanels verkozen tot de ‘meest klantgerichte en klantvriendelijkste bank’ in Nederland. “Wij hebben een voordeur die altijd open staat en een loket waar iemand zit die je kent. Zo wil ik het graag hebben. Zodra je hier binnenkomt gaan wij jou helpen. Wij leggen ander werk opzij en je hebt direct, persoonlijk contact. Heb je een vraag die een beetje uitstijgt boven het gewone betalen en sparen, dan kun je bij mij aanschuiven. Meer mensen krijg je niet te zien. Die korte lijntjes, dat directe contact vind ik goud waard.” XXX Kom je Norbert Ouddeken buiten de bank tegen? Dan kun je hem ook je vragen stellen. Hij neemt je hooguit even apart, zodat het gesprek discreet blijft.

Ouddeken Advies
Sint Jeroensweg 16, Noordwijk
T 071 – 362 1310
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *