‘Geen klik, geen klant’

Bij Timmer en Aannemingsbedrijf Verboom en Van der Lans bv krijg je precies wat het bord op de gevel zegt: je krijgt Peter Verboom en Hans van der Lans. “Wij zijn zeventien jaar geleden voor onszelf begonnen omdat wij graag willen timmeren. Wij willen zelf met de klant overleggen, zelf de plannen maken en uitwerken en het dan zelf uitvoeren.” Die aanpak houdt de lijnen kort en levert het bedrijf een klinkende 100% aanbevelingsscore op de website www.klantenvertellen.nl op.

Verboom en Van der Lans zijn dus geen bedrijf begonnen om er een grote zaak van te maken. Ze zeggen zelfs dat het hun niet per sé om het geld gaat, maar om mooi werk en om dienstbaarheid. “Na dit interview,” zegt Van der Lans, “ga ik een afzuigkap ophangen bij een klant in Lisse. Dat is een half uur heen rijden, een half uur monteren en weer een half uur terug. En dat doe ik met liefde, omdat ik het leuk vind dat deze klant het ons gevraagd heeft. Wij hebben er een paar jaar terug een mooie verbouwing mogen maken, dat schept een band.”

Mooiste vak van de wereld
“Iedere ochtend zien wij elkaar op de Schoterhoek voor werkoverleg. Daarna gaan we ieder naar ons eigen werk.” Samen bedienen ze een grote regio: van Alphen aan de Rijn tot de Bollenstreek. “Wij doen verbouwingen en aanbouwen, badkamers en keukens en in een enkel geval een compleet huis. Het is zulk mooi werk, want wij laten de (bouw)dromen van klanten uitkomen.”

Tot 2005 werkten ze nog met personeel in dienst, sindsdien met een vaste, vertrouwde ploeg van onderaannemers. “Wij waren tenslotte geen bedrijf begonnen om op kantoor te zitten. Wij willen er op het werk bij zijn.”

Wat wil de klant?
“Wat de klant wil staat voor ons uiteraard bovenaan.” Het is voor Verboom en Van der Lans vragen naar een open deur. Voor hen gaat het werk veel verder dan doen wat de klant vraagt. “Wij helpen de klant eerst om erachter te komen wat hij/zij nu eigenlijk wil.” Van der Lans: “Van ons tweeën ben ik vaak de eerste contactpersoon. Wij beginnen dan met het bespreken van de wensen van de klant en vooral met erachter komen waarom hij wil wat hij in gedachten heeft. De klant hóeft van ons niets te weten over de bouwtechnische gevolgen van zijn wensen. Dat in goede, en redelijk geprijsde banen leiden is juist ons werk. Wij zorgen voor die tekening en een zo duidelijk mogelijke offerte.”

Maar het vormgeven van de dromen van de klant begint letterlijk pas bij aanvang van het échte werk, zegt Verboom: “Voor de meeste klanten is een bouwtekening lezen moeilijk. Die zien dus pas bij het timmeren zelf hoe het gaat uitpakken. En op dat moment komt goed uit dat wij altijd zelf aan het werk zijn. Wij kunnen dan onmiddellijk veranderingen aanbrengen. Wij sturen onze onderaannemers bij of bestellen onmiddellijk andere materialen. Heel snel schakelen dus. Máár – en dat vinden wij echt heel belangrijk – als de klant geen ‘klik’ met ons heeft, dan hebben wij geen klant.” De goed gevulde orderportefeuille verraadt veel ‘kliks’.

Garanties
“Wij hebben alle papieren en certificaten van ons vak in huis. En wij zijn aangesloten bij Bouwgarant, zodat klanten verzekerd zijn van uitvoering van hun opdracht.” Sinds begin 2017 staat Verboom en Van der Lans ook op www.klantenvertellen.nl. Zij durven nauwelijks hardop te zeggen hoe hoog hun scores daar al zijn.

Verboom en Van der Lans bv
Schoterhoek 14A, Nieuwveen
T 0172 – 530 121
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *