Vernieuwde showroom voor Maas Autogroep in Alphen

In het weekend van 19 en 20 mei opende Maas Autogroep in Alphen aan den Rijn een geheel vernieuwde showroom. Tussen de 1000 en 1200 nieuwsgierigen kwamen een kijkje nemen. We spraken over de verbouwing met vestigingsmanager Rachied Habbab. “We willen een vloeiende overgang van de digitale wereld naar de ‘echte’ autowereld in de showroom.”

Hoe is het openingsweekend verlopen?
Rachied Habbab: “Het was een prachtig evenement. Tussen de 1000 en 1200 mensen kwamen langs, waaronder voetballer John Heitinga, olympisch sporter Femke Pluim, schaatsster Melissa Wijfje en acteur Everon Jackson Hooi. Het is uniek hoeveel mensen er zijn geweest. De klanten waren super enthousiast. Tijdens de opening hielden we de ‘24 van Maas’: tien spinfietsen werden 24 uur lang bezet door onder andere teams van Alphen d’HuZes, sportscholen, klanten en relaties om zoveel mogelijk geld op te halen voor Alphen d’HuZes waar we al jaren transportsponsor van zijn. Al het geld dat deze teams ophalen, gaat naar het KWF. Er waren allerlei activiteiten tijdens het event zoals een barbier voor de heren, make-upadvies voor de dames, een wijnsommelier en verschillende foodtrucks. Er konden ook loten gekocht worden voor een grote verloting met veel mooie prijzen. Uiteindelijk hebben we met elkaar ruim 13.000 euro opgehaald voor het goede doel.”

Waarom was de verbouwing nodig?
“Door internet is het bezoek aan showrooms van autobedrijven gedaald van 4,5 keer per aankoop naar 1,5 keer, zo blijkt uit landelijke onderzoeken. Mensen oriënteren zich digitaal en komen pas daarna naar de showroom om bevestiging te zoeken. De verbouwing was nodig om een vloeiende overgang te krijgen van de digitale wereld naar de ‘echte’ autowereld. In de showroom hebben we een digitale vertaalslag gemaakt. We hebben nu een prachtige, lichte ruimte met duurzame led-verlichting, grote schermen en lekkere zitjes waar we ontspannen met de klant kunnen praten. De klant adviseren we met behulp van tablets, zodat er geen pc-scherm meer tussen de klant en de verkoper staat. Alles staat in het teken van beleving en persoonlijk contact. Het is hier één grote snoepwinkel waar we onze modellen zo goed en mooi mogelijk presenteren. Wij zijn er om de klant te helpen kiezen, te adviseren, mobiliteit op maat te bieden. Dat is onze meerwaarde. Die rol kan niet worden overgenomen door internet. Ik ben er daarom van overtuigd dat showrooms nooit zullen verdwijnen.”

Hoe gaat het met Maas Autogroep?
“We blijven groeien en innoveren. Onze leasemaatschappij maakt de laatste jaren grote stappen, onder andere door de populariteit van private lease. Er gebeurt veel, praktisch al onze showrooms zijn verbouwd in een tijdsbestek van een jaar, er is een scootercentrum geopend eninmiddels is de bouw van ons nieuwe occasioncentrum begonnen in Uithoorn. De conclusie: Maas Autogroep blijft in beweging.”

Wat is Maas voor een soort bedrijf?
“Maas Autogroep telt ongeveer 135 mensen maar is nog een echt familiebedrijf, met loyale klanten en loyale medewerkers, korte lijnen naar de directie, Ronald Maas en Marcel Verkleij, die dagelijks hungezichten laten zien, en die aandachthebben voor innovatie. Zo verkopen we tegenwoordig ook scooters. Mede door dit soort creatieve initiatieven zijn we een centrum van mobiliteit geworden, we kunnen de klant een totaal mobiliteitspakket bieden. Van aanschaf en leasing tot onderhoud en schadeherstel. De klant kan bij ons terecht vanaf het moment dat hij zijn scooterbewijs heeft totdat hij vanwege een te hoge leeftijd moet stoppen met autorijden. De familie Maas is ruim vijftig jaar geleden begonnen in Nieuwkoop. In Uithoorn zitten we alweer zo’n twintig jaar en zes jaar geleden kwam Alphenerbij. We zijn vooral sterk aanwezig in de MKB-markt en op de particuliere markt, maar ook grotere zakelijke klanten weten ons tegenwoordig te vinden.”

Nog iets vergeten?
“Met alle merken die we voeren, staan we praktisch altijd in de top van Nederland als we kijken naar klanttevredenheid.Dus hoe de klant denkt over ons als bedrijf. Hoe dat komt? We streven ernaar dat klanten onze ambassadeurs zijn. Ik zeg altijd maar: behandel klanten zoals je zelf behandeld wilt worden. Uiteindelijk krijg je terug wat je geeft.”

Maas Autogroep
Curieweg 5
2408 BZ Alphen aan den Rijn
T 0172 – 427 427
I www.maasautogroep.nl
E [email protected]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *