Van Egmond & Knijnenburg: administraties en belastingzaken


Deel dit artikel

“We noemen onszelf weleens de financiële huisarts,” zeggen Bert van Egmond en Jacco Kuijt. “Want particuliere en zakelijke klanten kunnen niet alleen voor hun administratie en hun belastingaangifte bij ons terecht. Ook als ze een financieel kwaaltje hebben, zijn ze welkom. Speciaal hiervoor hebben we een inloopspreekuur op vrijdagmiddag.”

De ‘kwaaltjes’ waarvoor klanten binnenlopen bij administratiekantoor Van Egmond & Knijnenburg, zijn divers. Dat varieert van een erfkwestie tot het invullen van een T-formulier voor een zoon of dochter met een vakantiebaantje, en van het aanvragen van zorgtoeslag tot advies over het oversluiten van een hypotheek. Meestal ligt dit in het verlengde van het invullen van de belastingpapieren, waarvoor jaarlijks zo’n 300 tot 400 particuliere klanten aankloppen bij het tien personen tellende kantoor in Rijnsburg.

Vertrouwensband
Velen van hen zijn al jaren klant. “We hebben een klant die op zijn 65ste voor het eerst bij mij kwam,” zegt Bert van Egmond. “Ook nu hij negentig is, komt hij zijn belastingpapieren nog brengen. Elk jaar zegt hij: het zal de laatste keer wel zijn. Het leuke is dat ook de kinderen van oudere klanten weer voor ons kiezen, doordat je een vertrouwensband opbouwt.” Lachend: “Zeker als je zorgt dat ze niet te veel belasting hoeven te betalen. Daar zorgen we voor omdat we precies weten welke kosten je wel en niet mag aftrekken.”

Het gros van het werk dat Van Egmond & Knijnenburg doet, is voor zakelijke klanten, waarvoor het kantoor de administratie doet, de jaarrekening opstelt en de belastingzaken regelt, bijvoorbeeld de tijdige aangifte van de omzetbelasting. Dit klantenbestand varieert van een bloemenrijder die zijn administratie in een schoenendoos met bonnetjes aanlevert tot makelaars en winkeliers die in de cloud werken en daar hun financiële gegevens verwerken.

Betaalbare prijs
“We richten ons op de kleinere bedrijven in het MKB tot ongeveer vijftien medewerkers,” leggen Bert van Egmond en Jacco Kuijt uit. “Die kiezen voor ons vanwege de betaalbare prijs. Wij kunnen lagere tarieven rekenen dan accountants, die gebonden zijn aan strengere regelgeving. Maar ook wij zijn gecertificeerd voor dit werk, beschikken over alle benodigde informatie en software en we hebben veel ervaring. Door de jaren zien we een verschuiving naar advisering van de ondernemer, bijvoorbeeld over financieringen. Maar we weten tot hoever we kunnen gaan. Voor complexe zaken huren we specialisten in als een jurist of een fiscalist.”

Personeel gezocht
Van Egmond & Knijnenburg wil uitbreiden. Het administratiekantoor zoekt een relatiebeheerder en een loonadministrateur. Geboden wordt afwisselend werk in een kleinschalig bedrijf met lage drempels en veel persoonlijk contact.

Geïnteresseerd?
Bel 071 – 408 56 38 of stuur een email: info@vanegmondknijnenburg.nl.

Van Egmond & Knijnenburg in het kort
Bert van Egmond begon in 1998 zijn eigen administratiekantoor. Daarvoor was hij in dienst bij een kantoor in Sassenheim. Van Egmond startte op een zolderkamer, zat daarna op diverse locaties in Rijnsburg en verhuisde vier jaar geleden naar het voormalige pand van woningbouwvereniging Dunavie aan het Noordeinde in Rijnsburg, goed zichtbaar vanaf de doorgaande weg naar Noordwijk. Gelijktijdig betrok fusiepartner Knijnenburg het pand, waardoor er een administratiekantoor met tien medewerkers ontstond. Bert van Egmond werd kantoorleider met op de achtergrond een stille vennoot, die op 1 januari 2017 is teruggetreden. Op deze datum is medewerker Jacco Kuijt toegetreden als partner van Van Egmond & Knijnenburg. Jacco Kuijt is inmiddels twee jaar werkzaam op het administratiekantoor als relatiebeheerder en heeft daarvoor dertien jaar ervaring opgedaan bij een middelgroot accountantskantoor in de regio.

Van Egmond & Knijnenburg – Administraties en belastingzaken
Noordeinde 34
2231 LL Rijnsburg
T 071 – 408 56 38
E info@vanegmondknijnenburg.nl
I www.vanegmondknijnenburg.nl

Leave a Comment