Suzuki Ignis: ‘Controversieel”


Deel dit artikel

In de rij van uitgebreid te personaliseren stadsauto’s zoals de Opel Adam of Fiat 500 wilde Suzuki niet achterblijven en introduceert de Ignis met als doelgroep jonge, hippe stadsmensen zonder kinderen en zoals zij dat zelf zegt de “Young at hearts”.

Een mooie omschrijving van de 50-plussers, waarvoor de hogere instap mooi meegenomen is. Extra voordeel is dat hij vier portieren heeft wat het instappen achterin vergemakkelijkt. De voorkant van deze mini-SUV ziet er strak en stoer uit. De zijkant is wel lollig met die knik in de raampartij. Opvallend veel carrosserie tussen het achterste zijraam en de achterruit, hetgeen het uitzicht niet bevorderd. Het interieur ziet er clean en helder uit, met in de middenconsole alle knoppen op een rij onder een speelse bedieningsunit voor de temperatuur en de blower, met daarboven een niet geïntegreerde iPad als infotainmentscherm. De aardigheid zit hem in de kleur te kiezen handgrepen in de portieren en de unit rond de versnellingspook. De hoofdruimte is prima en de beenruimte achterin is royaal omdat de achterbank naar achteren geschoven kan worden, wat uiteraard ten koste gaat van de bagageruimte, maar de flexibiliteit afhankelijk van de gewenste situatie is prettig. De keus uit motoren is wat een eenvoudig, want dat is de 1.2 DualJet die 90 pk levert. Hij is straf geveerd wat een sportieve rijstijl mogelijk maakt.

John Vroom, autoredacteur

Leave a Comment