Radisson Blu Palace Hotel in Noordwijk Gastheer voor regionale en internationale gasten


Deel dit artikel

Verbinding met het bedrijfsleven is een belangrijk uitgangspunt voor Radisson Blu Palace Hotel. Vandaar dat general manager André Aaij op 1 maart graag een van de dertien vergaderzalen aanbood aan het vijftig man tellende jurycorps van de Sterkste Schakel, dat daar zijn juryberaad hield.

De organisatie van de Sterkste Schakel is een van de vele zakelijke gasten van het Radisson Blu Palace Hotel, dat in 2001 zijn deuren opende. Zowel internationale als regionale organisaties vergaderen er met grote regelmaat. Sinds het hotel zich twee jaar geleden verbond met de internationale keten Carlson Rezidor (500 hotels in Europa en 1400 hotels in Amerika, Azië en Australië) weten nog meer buiten- landse ondernemingen de weg te vinden naar het Noordwijkse Picképlein.

Op de kaart
“Dankzij de merknaam Radisson Blu kregen we er in één klap honderd sales-collega’s bij in Europa,” legt André Aaij uit. “Zij zetten ons buiten Nederland op de kaart. Een voorbeeld: dankzij een internationaal loyaltyprogramma van de keten, verblijven er nu meer Duitse toeristen in ons hotel. Daarnaast hebben we internationale concerns die hier hun wereldwijde meetings houden, bijvoorbeeld Kyocera. Het komt voor dat zij alle zalen en kamers exclusief afhuren. Wij kennen maar weinig hotels die zich voor honderd procent kunnen omtoveren in een bedrijfshotel.”

Bijenkasten
Het Radisson Blu Palace Hotel heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. Het hotel
beschikt sinds 2012 over het gouden Green Key-certificaat. André Aaij: “Wij zijn continu bezig met duurzaamheid. Denk aan het scheiden van afval, de producten in de keuken, LED-verlichting, oplaadplaatsen voor elektrische auto’s en bijenkasten op het dak van het hotel waar we onze eigen honing maken.”

Ook op het gebied van goede doelen is het hotel innovatief. Sinds 2011 steunt het hotel de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). Aaij: “Wij vragen elke gast die uitcheckt om € 1,- te doneren. Dit loopt als een trein. De KNRM is zo blij met dit initiatief dat zij dit bij meerdere kusthotels onder de aandacht brengt. Inmiddels is er een Palace Noordwijk Fonds opgericht, vernoemd naar ons als initiatiefnemer. Daarin worden alle donaties gestort. Daar zijn we trots op.”

Netwerkavonden voor ondernemers
Vier keer per jaar organiseert Radisson Blu Palace Hotel een netwerkavond voor regionale ondernemers, met een driegangen menu en bijpassende wijnen. Bovendien is er een interessante spreker of een activiteit, in het verleden bijvoorbeeld ijssculpturen maken of een fotografiecursus. Uitgangspunt van Blu Connect is dat mensen op een ongedwongen manier netwerken. Zo bouwt men een band op. De kosten bedragen 75 euro inclusief eten, drankjes en parkeren. De eerstvolgende Blu Connect-avond is op 31 maart, met oud-schaatser Martin Hersman die een presentatie geeft over vitaliteit als concurrentievoordeel. Meer informatie is te krijgen bij Sophie Prins, manager marketing & PR, sophie.prins@radissonblu.com.

Radisson Blu Palace Hotel
Picképlein 8
2202 CL Noordwijk aan Zee
T 071 – 365 30 00
E info.palacehotelnoordwijk@radissonblu.com
I www.radissonblu.com/palacehotel-noordwijk

Leave a Comment