Wansink Elektro & Communicatie B.V.: “We doen graag iets extra’s voor de klant”

“Veiligheid staat bovenaan,” zegt Mikel Wansink, eigenaar van Wansink Elektro. “Als we een klus aannemen, gaan we voor kwaliteit en zekerheid. Op de lange termijn is dat het beste. Bovendien hebben we een naam hoog te houden.”  Een interview.

Om te benadrukken dat veiligheid met stip op één staat, is Mikel Wansink eigenaar van de website www.aardlek.nl waarop aangeraden wordt om groepenkasten jaarlijks te laten controleren, zeg maar een soort APK-keuring voor groepen- kasten. “Regelmatig testen is belangrijk,” adviseert Mikel. “Er zijn gevallen bekend van schade waarbij de verzekeringsmaatschappij niet uitkeerde, omdat er geen keuringsrapporten konden worden overlegd. Voor een relatief laag bedrag van 100 euro per jaar kun je dat voorkomen. Ik weet dat niet elk installatiebedrijf er zo over denkt. Bovendien lichten zij hun klanten soms verkeerd voor, waardoor zij schijnzekerheid geven. Vandaar dat het goed zou zijn als er net als in het verleden een keuringsinstantie is die het installatiewerk controleert.”

Uitlachen
Het punt is gemaakt door Mikel Wansink, die in 2004 voor zichzelf begon. Op dat moment was hij in dienst van een installatiebedrijf in Leiden waar hij nauw samenwerkte met een oudere collega, van wie hij veel leerde. “Het vooruitzicht om net als hij tientallen jaren hetzelfde werk te blijven doen, sprak me niet aan en dat was een stimulans om me te oriënteren op mijn toekomst. De uitkomst was een eigen zaak. Ik werd uitgelachen door mijn toenmalige baas, maar inmiddels draai ik al elf jaar en is mijn vroegere werkgever failliet. Dat lachen was dus misplaatst.”

Wansink Elektro, dat zes medewerkers telt, is actief op meerdere terreinen. Het bedrijf legt alarm- en beveiligingssystemen aan, maar het doet ook datanetwerken en telefooninstallaties en zorgt voor lichtinstallaties. Wansink werkt voor uiteen-lopende opdrachtgevers, variërend van eigenaren van villa’s tot gemeenten en zorginstellingen. Het bedrijf is ook dealer van onder andere Ziggo en KPN en het is aangesloten bij diverse belangenverenigingen. Om de gewenste kwaliteit en om vakwerk te kunnen leveren, maken de monteurs foto’s van verricht werk, die in een groeps-app worden geplaatst. Op deze manier kunnen de medewerkers overleggen over hun werkzaamheden; een collegiale manier van elkaars werk controleren.

Iets extra’s
“We zeggen nooit dat iets niet kan,” zegt Mikel aan het einde van het gesprek. “De klant staat bovenaan, ook ’s nachts en in het weekend. Vandaar dat ons storingsnummer altijd bemand is. We reageren direct. Dat geldt ook als zaken niet goed zijn gegaan. Maar nog beter is om dit te voorkomen. We doen liever iets extra’s voor de klant, zonder dat deze ervoor betaalt, dan dat we achteraf een klacht krijgen. We tornen niet aan de kwaliteit en leveren uitsluitend goede producten. Zo binden we klanten aan ons en willen we de komende jaren verder groeien.”

Wansink Elektro & Communicatie B.V.
Haagweg 52c
2321 AE Leiden
T 071 – 580 30 90
E [email protected]
I www.wansinkelektro.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *