Auton door de ogen van een klant: “We weten precies wat we aan elkaar hebben”

Regelmatig vertellen klanten van automatiseringsbedrijf Auton wat zij vinden van de dienstverlening van Auton. Deze keer Jack Heeringa Bloemverwerking, exporteur van tientallen miljoenen tulpen en zomerbloemen. Het 100 man tellende bedrijf levert boeketten aan onder andere supermarkten en groothandelsmarkten in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië en Rusland.

Het Rijnsburgse bloemenexportbedrijf Jack Heeringa verhuisde in november 2012 naar een andere bedrijfsruimte op bloemenveiling FloraHolland. De verhuizing was aanleiding om een dealing-room in te richten waar vier verkopers op afstand bloemen inkopen. Automatiseerder Auton kreeg de order. Eigenaar Jack Heeringa vertelt waarom.

Hoe belangrijk is de automatisering voor je bedrijfsvoering?

Jack Heeringa: “We kopen op afstand in via grote beeldschermen, dus nu kunnen we helemaal niet meer buiten de computer. Ook al onze verkooporders en voorraden staan in de computer, zodat de mensen op de werkvloer meteen aan het werk kunnen. En dan hebben we natuurlijk nog onze boekhouding en de klantenadministratie.”

Hoe zorg je dat je altijd kunt doordraaien?

“Omdat we zo afhankelijk zijn van de techniek, adviseerde Auton ons om onze computers aan te sluiten op het glasvezelnetwerk van de veiling. Dat is minder    storingsgevoelig. Vanwege de afhankelijk- heid worden onze gegevens op meerdere plaatsen opgeslagen. Mooi is ook dat de apparatuur die wij hebben, altijd in voorraad is bij Auton. In geval van storing is er direct vervangend materiaal. Binnen een uur kunnen we weer draaien.”

Waarom heb je voor Auton gekozen?

“Auton is altijd al onze leverancier geweest. We kennen elkaar al heel lang en we weten precies wat we aan elkaar hebben. Afspraak is afspraak bij Auton. Rondom de verhuizing hebben we ook bij andere automatiseringsbedrijven offertes opgevraagd. Dat vond Auton niet leuk, maar we hebben toch weer voor ze gekozen, omdat ze de gunstigste prijs boden en omdat we bij Auton het beste gevoel hebben.”

Wat zijn de sterke punten van Auton?

“Eigenaar Roel Naves en zijn mensen zijn heel betrokken en komen als het nodig is zelfs op zaterdagmiddag langs. Auton levert kwalitatief goede spullen, geeft een goed advies en ook de begeleiding is goed. Ze blijven tot alle kinderziektes zijn opgelost en ze zullen nooit meer kosten maken dan nodig is. Wat ook sterk is, is dat Auton met je meedenkt, ook op softwaregebied en telefonie. En Auton denkt vooruit. Als ondernemer heb je de neiging om door te gaan tot je spullen het niet meer doen. Auton adviseert je om bijvoorbeeld op tijd een server te vervangen. Dat kost dan wel geld, maar zo voorkom je een crash. Vooral in dat vooruit denken, is Auton verbeterd de laatste jaren. In het verleden was het bedrijf hierin nog wel eens te bescheiden.”

Jack Heeringa Bloemverwerking

Laan van Verhof, Box F335
Rijnsburg
T 071 – 408 84 75
I  www.jheeringa.nl

Auton

Heerenweg 7
2222 AM  Katwijk
T 071 – 403 31 99
I  www.auton.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *