Renault Twingo: ‘Leuke hippe auto met een déjà-vu gevoel’

Nu we het in deze Business op Wielen toch over karaktervolle auto’s hebben, is de Renault Twingo natuurlijk ook een icoon met een eigen gezicht. Sinds kort is hij ingrijpend ge-facelift. In 1993 kwam de Twingo op de markt en zag er spraakmakend uit.

Nu, na een periode van anonimiteit, is hij weer helemaal terug met een opvallend design en elementen die je weer doen denken aan de oer-Twingo. Allereerst de neus met weer wat kikkerachtige ogen als lampunits, met daaronder twee forse mistlampen. Een even zo fors Renault logo en een prominent aanwezige grille als luchtinlaat. Aan de zijkanten nog steeds de lange nagels slopende deurhendeltjes en aan de achterkant zeer opvallende, in tweeën gebroken, lampunits. Frans design waar je van moet houden, maar wel apart. En dat geldt ook voor het interieur met vrolijk ogende stoelbekleding, gekleurde draaiknoppen en meer kleurrijke designgrapjes.

Het rijgedrag is ten opzichte van de oer-Twingo een stuk volwassener geworden en hij voelt solide aan. Het veercomfort is typisch Frans gebleven en nodigt niet uit tot scherp bochtenwerk of een sportief rijgedrag, maar dat hoeft ook niet voor iedereen. Deze Twingo stuurt plezierig en schakelt prettig. Interessant zijn de fiscale voordelen van dit model en een bijtelling van slechts 14%. Een leuke hippe auto met een déjà-vu gevoel.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *