Pompe Speciaalreiniging implementeert geavanceerd ordersysteem

‘Helderheid voor ons en onze klanten’.

Professioneel en plezierig werken, dat is waar het om draait bij gebroeders Pompe Speciaalreiniging. Het bedrijf dat dit jaar haar tien-jarig jubileum viert, groeit en bloeit, ondanks de crisis. Jaarlijks voeren ze honderden projecten uit in heel Zuid-Holland en de regio Haarlem en Amsterdam. Specialistische reiniging op, aan en rond gebouwen. Opdrachtgevers (waaronder collega-schoonmaakbedrijven) kunnen vertrouwen op een duurzame samenwerking, nagekomen afspraken en ‘vlekkeloos’ resultaat.

Meer en Duin is een gewone straat met bedrijfsunits in een bedrijventerrein zoals er velen zijn in Nederland. Het bedrijf op nummer 56H is toch anders dan anders. Wanneer je de opgeruimde materialenloods verlaat, leidt de trap verrassend genoeg naar een stijlvol ingerichte cafébar. Een prima ontvangstruimte die symbool lijkt te staan voor de warme betrokkenheid van dit bedrijf.

Robin Pompe verwelkomt ons. Met zijn broer Marco Pompe samen managet hij dertien medewerkers op jaarlijks 1800 projecten. ‘Speciaalreiniging is reiniging waar specialistische kennis voor nodig is, bijvoorbeeld werken op hoogte of in een specifieke industriële omgeving’, legt Robin uit. ‘We bieden een totaalconcept voor met name midden- en kleinbedrijf zoals vastgoedbeheerders en VVE’s: glasbewassing, gevelreiniging, terreinonderhoud, graffiti verwijderen en ongediertebestrijding.

Dit jaar is de dienstverlening daarnaast uitgebreid met gladheidsbestrijding. En we hebben alle mogelijke materialen in eigen beheer, van hoogwerker tot traditionele ladder’.

‘Wij voeren glas- en gevelonderhoud vaak ook uit in opdracht van andere schoon- maakbedrijven die deze know-how niet hebben’. In het belang van een duurzame relatie met opdrachtgevers hechten de gebroeders Pompe aan duidelijke afspraken. Niet alleen inhoudelijk: ‘een opdrachtgever moet er ook blind op kunnen vertrouwen dat je niet onder elkaars duiven schiet.’

Helderheid

De enorme groei van de laatste jaren heeft het bedrijf opgevangen door te investeren in een op maat gemaakte digitale orderadministratie. Per project worden zaken als de frequentie van de werkzaamheden, veiligheidseisen, methoden en de noodzakelijke communicatie vastgelegd. Het leidt tot een volledig inzicht in de projecten en efficiënt en correct uitgevoerd werk. ‘Eind maart lanceren we onze nieuwe website. Vanaf de zomer kunnen onze klanten via de site ook direct meekijken naar de status van hun projecten.’

Nu de enorme klus van het ontwerp en de implementatie van een geavanceerd ordersysteem achter de rug is, concentreren Marco en Robin zich op certificering volgens VCA-richtlijnen en NEN 4401, naar verwachting dit voorjaar. ‘Noodzakelijk, omdat we werk gaan uitvoeren voor overheidsinstanties. Maar een VGM-beleid voerden we al want zuinig zijn op milieu en personeel is de kern van ons bedrijf.’

Crisis biedt kansen

Groei, ondanks de economische malaise en zorgelijke signalen in de media over de schoonmaakbranche, hoe doen de gebroeders Pompe dat? ‘Het pand wordt binnenkort uitgebreid en we hebben onlangs twee nieuwe Citroên Jumpers gekocht bij autobedrijf De Jong’, glimt Robin. ‘Een crisis biedt ook kansen. Sommige bedrijven durven in deze tijd niet te investeren en besteden daarom liever werk uit bij ons, dat geeft ons de mogelijkheid om wèl te investeren. Je ziet ook dat lange contracten worden opengebroken en opdrachtgevers regionaal diensten inkopen. Ondanks de crisis hebben wij vertrouwen in de toekomst.’

Gebr. Pompe Speciaalreiniging

Meer en Duin 56 H
2163 HC Lisse
T 0252 413 316
E [email protected]
I www.speciaalreiniging.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *